lördag 19 september 2020

LÄNGTAR...

 

...som bara tusan nu tills hönsen är på plats💚😍 har idag pratat mä vår "byggherre"😉 å nu ska vi sätta igång å bygga våra små godingars hönshus. jag önskar att jag bara kunde knäppa mä fingrarna så är dom här NU😄 men som sagt..först måste vi fixa å dona så att dom får det så bra som möjligt här💚
jag ombads att göra en ritning på hur vi vill ha det, så nu ikväll så har jag knåpat ihop en snabb ritning å så får vi se om jimmy har nåt å tillägga imårron oxå? han är ute å är "jänkarchaffis" i detta nu å lär inte komma hem förrens imårrnbitti😄😉 ska bli kul å se vad han har för ideer om ritningen imårrn när jag visar den😍
"fröken anna"😉 har givetvis skrivit upp vad som behövs göras med både det ena å det andra😊
hahaha😉😄å härmed har "öronpuffs-säsongen" startat...på mä öronpuffarna därute😂😉
å något annat som har startat...är faktiskt oxå HÖSTEN💚 nu förbereder sig naturen för att gå i vila å återhämta sig till våren då den vaknar igen💚
                    
såååå vackert.....allt därute exploderar i olika färger💚😍

se skiftningarna från det gröna till höstens färger...💚


å jag blir ju sådär riktigt mammastolt när jag har släppt av henne och hennes kompis vid bion i mariestad, då dom ska gå själva på bio😊💚 jag kan tänka mig att någon därute tänker....*men jahaa..vadå då! miin 10åring gör dittan å dattan helt utan problem alldeles själv*
å då kontrar jag med att våran dotter är på siiitt alldeles egna vis å har sina egna fajter inombords att brottas med som påverkar henne varje dag. så att hon numera gillar att vara i skolan och bara en sån sak som att gå på bio själv med sin kompis (som en annan gjorde i samma ålder)- det är stooort för någon som knappt klarade av att gå utanför husets fyra väggar häromåret😔

det är såå glädjande å se hennes utveckling som sker och har skett..det måste få ske i hennes takt.

hon ska INTE!! behöva anpassa sig till samhället, utan det är samhället som ska anpassa sig till den enskilde individen och inte följa nån jävla norm som majoriten är manad att följa...!!  det kommer jag ALDRIG!! att gå med på! jag är den som bryter mig loss från den "flocken", då jag VÄGRAR att vara däri och följa dess "regler"!

å det skulle kännas gryymt fel! att fasa in ängela i den "flocken" å mana henne att göra det som dom hålls med. det skulle kännas så förbaskat fel...å rentav elakt mot henne...!!!

...för den stressen och pressen och framförallt alla dessa krav...jag vill verkligen inte ge dig det ängela.

mina starka ord som jag ofta säger till dig...är att du alltid ska gå din egen väg......vilka hinder du än stöter på i livet..💚💪



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar