söndag 8 november 2020

Bästa stället...

 
...att fira din 11års dag på, är i stugan nere i skåne💚🙏 i min mening så finns det inte ett bättre ställe att fira på💚🙏

under den stora dagen 31 oktober, då mitt älskade barn nu har gått å blivit 11år💖😍, så ville hon egentligen ha gymnastiktema på födelsedagen, men hehe jag kände att deeet blir liite svårt å lösa😄 så jag tog beslutet att allhelgonadagen till ära ha halloweentema😃 sagt å gjort så blev det det tema under hela hennes födelsedag..vilket innebär att vi alla skulle vara klädda i våra halloweenkläder😂 det slutar i att vi ser ut som "familjen dracula"😝 å regeln va ju som sagt att alla skulle ha denna utklädnad under hela ängelas födelsedag! så även när vi åkte till köpcentret i kristianstad, då vi 4 gick där med våra röda mantlar å lösögon å fakeblod ända från transylvanien till det här stora köpcentret i kristianstad😂 

hahaha...ja INGEN kan säga att vi inte bjuder på oss iallafall, hehe för lever uut det gör vi verkligen😉💚

😂😂😂 å jaaaa vi blev rhäätt så utkollade därinne i det stora köpcentret, å gav många ett härligt skratt denna shoppingstund alltså😂 å jag skrattade såå gott alltså😂 såklart så började jimmy med att fastna med sin mantel i bildörren, å ja....vi måste ju sett rätt roliga ut när vi gick omkring därinne, alla med sin röda långa mantel över ryggen....aa guu`va jag skrattade gott😂😂låt säga att det blev några skrattanfall denna dag kan jag säga😂 men har 11åringen fått födelsedagspengar som hon vill handla kläder för, japp då är det bara å svinga mä sin röda mantel å styra kosan mot närmaste köpcenter😄

resesällskapet är detsamma som i somras💚 men ny i sällskapet är vår älskade lilla tant sessan💚

bloss tändning efter att vi varit nere vid havet på kvällen😍
å jag säger det bara.....det var sååååå vackert...såå vackert...å mysigt att vara nere vid havet vid fullmåne...aa det va mäktigt💚🙏💚 
tanken var att vi skulle tända alla blossen nere vid havet, men att det blåste gjorde det omöjligt.
men hörrni...det vaaar sååå vackert.......🙏🙏
denna plats....ja...ni vet ju hur mycket den betyder för mig... å ängela har hittils fått njuta av denna plats ända sen hon låg i min mage💚 jag inser nu att hon har fått vara på denna plats hittils lika många år som jag själv som liten, bortsett från att jag som liten var här hela somrarna💚
en av vampyrerna på väg ner till havet😊
ängela med sina lysande pumpor😊
stugan i födelsedagsanda😍

💚
ååå....denna plats....här mår jag ALLTID bra...
tänk hur många gånger ens små barnfötter har gått på just denna väg...å så tog vi av oss skorna vid träbommen, för å sen känna sanden under fötterna å mellan tårna💚
jimmy lättade lite på fiskesuget genom att vi åkte bort till gropahålet å "kastade" lite😊

senast jag var vid gropahålet så va det på mina barnsben..å allt kändes så mycket större då minns jag

glad å nöjd jimmy😉när han får stå å kasta lite


det pågick tydligen ett fågelmöte ute på ena piren vid gropahålet😉💚
den här lilla krabaten stötte jag på i köket några gånger, han flyttade sig mellan olika platser varje gång jag stötte på honom😉denna stund hade han valt den blåa smörkniven i diskhon😉
...där han gärna satt modell framför kameran😄


här var vi å hälsade på lina, albin å linas mamma annsofie som precis flyttat ner till simrishamn😍


albinen, sanna å ängela lekte kurragömma i annsofies tvåvåningslägenhet, som hon precis har flyttat in i, från mariestad ända ner till simrishamn😍
så himla mysigt å träffa er mina GODINGAR💖💖💖 älskar er såååå mycket
att få vakna upp i stugan...är ALLTID rogivande🙏💚
efter födelsedagssång vid sängen så upptäckte tjejjerna det roliga bordet med skojjiga grejjer på😍

GRATTIS mitt barn....i 11 långa år har du funnits vid min sida...jag är stolt över att få vara din mamma, å DU gör mig stolt VARJE dag🙏💖💖💖


två vampyrer shoppar loss😄

😂

det önskades ingen tårta till födelsedagen, utan det var glass som stod på önskelistan, å glass blev det😊 å ett kuvert från mormor å morfar, då hon fick våran present redan dagen innan😊
albin hade varit så gullig å gjort den här teckningen till ängela till födelsedagen, så sött💚
när barnen hade somnat kvällen innan födelsedagen, så satte jag fart å pyntade😃


tokfian😄💖💖 mamma älskar dig!!
hamburgemiddag i stugan😍 yummie!!

stora havet å lilla sessy💖
sessan trivdes riktigt bra i stugan oxå...lilla snuttiluttan💖
💖
lina å hennes mamma ann-sofie (å min extramamma)💗💚🙏
den här fina bilden hade vi i hennes födelsedagsannons i tidningen💖

inslagning av present i hemlighetsmakeri..
några dagar innan vi åkte ner till skåneland, så va ängela å jimmy hos ebba m.familj å gjorde halloweenpumpor😊 ängelas fina pumpa som hon kämpade å donade med💚, fick pryda framsidan av våran stuga😍
jag avslutar detta långa inlägg (som det alltid blir när jag varit i skåne)😊, med en närbild på ängelas alldeles egengjorda pumpa😍

TACK skåne ännu en gång....vi ses snart igen...som alltid...🙏💚🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar