söndag 31 januari 2021

tillbax till varda`n...

 

...men ändå inte... jag har ju nu varit sjukskriven sen några veckor tillbaka som ni vet..och nu kommande vecka här nu så ska jag jobba 50% å sen veckan därpå så börjar jag jobba som vanligt igen💪 under den här tiden som jag har varit sjukskriven så har jag tänkt så mycket jag bara kunnat på hur jag ska hantera vardagen när den starka stressen gör sig påmind...så fort jag känner att jag får stress å ångest så går mitt"alarm" direkt in å stannar upp...och tänker om....*du mååste inte göra detta nu, det kaan vänta*, eller att jag hittar ett sätt som känns bra för mig, som t.ex skriva komihåg listor m.m* ja..helt enkelt...jag ska nu ha ett annat förhållningssätt när den starka stressen gör sig påmind. jag har redan försökt att använda metoden och ska veeerkligen försöka att fortsätta med den, så att jag kan bli mig själv i vardagen igen (om man kan uttrycka sig så). så ni som tror på mig därute, håll tummar å tår att denna sjukskrivning räckte för den här gången, och att mitt "verktyg" kommer att hjälpa mig nu när jag börjar jobba igen...jag hoppas!!!!🙏
för så här ääär det, att samhället är till största del byggt för de neurotypiska och inte för oss inom NPF. så därför får vi med npf samt som föräldrar till barn som oxå är inom npf..kämpa ännnu hårdare för att får vardagen att funka i ett samhälle som iiinte är anpassat för oss. vi kämpar hela tiden, varje dag med sådant som för en neurotypisk person sker automatiskt, och inte bidrar till något problem. det är därför jag ofta delar inlägg på instagram där t.ex en npf-förälder-eller person får kämpa mycket mer än de neurotypiska personerna. här har vi svaret till det.  vi hamnar helt å hållet mellan stolarna i samhället kan jag meddela, och det är ofta dessa människor som då oxå lider av psykisk ohälsa, då de möter motgång efter motgång. så ja....ALL förståelse till er. tillsammans är vi starka säger jag bara!!💪
jag har uppdaterat mitt lejonhalsband😍 jag har ju sen en tid tillbaka börjat bli aktiv på tradera som både köpare å säljare😍 å här är ett av fynden därifrån😍 
..ni vet...lejon som"hon" är...😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar