torsdag 14 januari 2021

Utbränd....

 


...ja....det verkar inte bättre.....😔😕 ännu en gång...har jag nu fått sjukskriva mig....anledningen? -helt slutkörd psykiskt...det kan räcka med att jag tänker på vilka sysslor jag behöver göra i hemmet...blir det en för mycket (å då kanske vi pratar om 3st)..så går min stress upp till "top nåtch" på stressbarrometern. en sån enkel sak gör att jag inte vet vart jag ska ta vägen..som det ser ut i detta nu..
jag har inte haft söndagsångest under alla år jag jobbat, men nu så har den börjat att infinna sig, då jag vet att jag måste kunna följa rutinerna å kraven som ställs på mig då, vad gäller alla rutiner under dagen... å det är jättenytt för mig att få den känslan av panik å stress...en inre stress av dess like.... för sånna småsaker...å som jag inte har haft besvär med innan.

alla dom här märkliga händelserna med min kropp (synbortfallet.., vandrande stark värk i hela kroppen, samt att jag har börjat drabbas av extrem trötthet som kan komma närsomhelst under dagen , och då behöver jag så fort som möjligt sova. en såndär akut trötthet som inte riktigt går att förklara... å allt detta är något som jag inte upplevt på det här sättet innan.. förutom synbortfallet som jag hade på då höger öga vilket skedde januari 2015 strax innan jag skilde mig från ängelas pappa.

såklart så gör allt detta mig riktigt rädd, då det verkligen inte känns som jag...det är något som jag inte varit med om innan...å det skrämmer mig..

jag vet att jag har levt med pressen att jag inte fååår falla då jimmy tidigare var arbetslös, å jag var den enda som kom in med inkomst...å jag vet att det var mycket både ekonomisk tyngd å press på mig, med rädsla att jag skulle sätta min familj på något sätt i problem, det var en ENORM ångest...det var nog den största ångesten om det skulle inträffa. å detta var ju resultatet av att vi har fått vara hemma så mycket med L mötts av den totala oförståelse som vi gjort. ja..ni vet hur otroligt tuff period detta var...

men det verkar som att "något" 'är med oss då L fick en sån underbar lärare ÄNTLIGEN🙏som möter henne där hooon är, och resonerar så kring alla barn. det är ju såååå det ska vara! å jag önska att alla lärare var på just detta sätt. för jag vet att måånga andra barn och föräldrar är i precis samma situation som vi var i, i detta nu..å jag skickar ALL styrka till er alltså...,  och även på det ekonomiska planet så är jag såå tacksam att det gick igenom..... och sen att inte förglömma☝ att jimmy fick jobb, ett riktigt bra heltidsjobb som han oxå trivs med🙏

vad sker då med mig nu?...jag får höra att det kan vara så att nu slappnar jag av....för nu ligger inte den ekonomiska  tyngden bara på mig....nu måste inte kroppen "hålla ihop"längre då allt inte hänger på mig...

för ja....dessa symptom ska jag erkänna..började i samband med att jimmy fick sin anställing...de smög sig på en efter en.......

kan det vara så?...att nu kommer min reaktion efter den starka psykiska påfrestning som jag har haft de senaste åren....ja...det kanske inte är helt omöjligt...å inte konstigt isfall, då jag vet vilken psykisk påfrestning jag upplevt och kan uppleva än idag. det är väl klart att det tillslut sätter sina spår...eller?....nä detta är så nytt för mig...

ni vet....jag som alltid är så stark...och ger mig fan på att ta mig igenom allt.. å har varit så sen barnsben... *jag klarar detta själv, jag klarar detta* hur många gånger har inte den kommentarer kommit från min mun under min livstid hittils😖

nog har det krävts att jag har fått en rejäl knuff i baken till att inse att jag måste vila...för ni vet..jag är ju envis som åsnan alltså!

å jag får tacka för den "knuffen" då jag sitter här nu och får vila...

för tänk om L skulle få en mamma som kraschar totalt....NEJ!! det går jag bara inte med på!!!!

ALLT för henne!!! ALLT.....

ja...det verkar som att jag har blivit utbränd som rubriken antyder, å nu ska jag vila....jaaag ska vila...braa anna!!!

jag skaaa komma tillbaka till mig själv igen...om det så ska ta år!!!

och sen får folk runtomkring mig säga precis vad dom vill om mig, det ger jag blanka f-n i som ni har förstått!!

man måste inte alltid svara när det ringer t.ex, man ser vem det är å kan ringa upp om det är viktigt. å regler om att man ska vara si och så mot den och den bara för att det står som en oskriven regel. 

dom "reglerna" finns inte här, fraamförallt inte nu när jag MÅSTE tänka mer på mitt eget mående, så jag kan vara en bra mamma åt min dotter! folk omkring mig har inget val än acceptera det....å jag måste vara såhär hård..då det är viktigare än någonsin nu att jag kommer psykiskt på banan igen!!!...

om man ääär i någons skor och känner vad den känner och upplever vad den upplever, då skulle man AALDRIG ifrågasätta....

tänkvärt.....och viktigt för alla att veta.

döm ALDRIG....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar