måndag 12 april 2021

Jobbig vecka...

 

...har det varit för liten😔en urinvägsinfektion som var svårare att märka denna gång upptäcktes när vi var inne på kss och tog flera olika prover då hon har haft det besvärligare med andningen...jag har nämnt det för er tidigare angående hennes andning. alla hittils tagna prover ser bra ut så det verkar vara ångestrelaterat. vi har varit hos läkare flera gånger genom åren pga av detta. å hon har inte besvären konstant som skönt är, det kommer och går. men denna gång tycker vi att det vart värre, så jag vill gå heeelt till botten med det, så jag kan utesluta att det beror på något fysiskt. 
så det har varit mycket ångest å oro för henne kring detta, såpass att jag ska erkänna att man fick en rejäl dejavu` tillbax till 2018, eller rejäl kanske är att ta i, då det faktiskt var sju resor värre för henne då😢 men just den biten att oron och ängslan fanns hela tiden å att grejjer som kan verka självklara för andra..var något som man fick pussla med. var det något man behövde göra för egen del, så blev ja tvungen att ta det när det sovdes.. när det artar sig på detta viset så har jag inget annat val än att vara hemma från jobbet för att kunna bistå 24å7, då även nätterna blir störda för henne i dessa lägen. å för att då jimmy i sin tur ska få en hel natts sömn så måste jag då vara hemma från mitt jobb då han nu kommer in med största inkomstkällan. ja...som jag sagt innan...samhället är INTE gjort för NPF-familjer😡 så vi blir riktigt jäkla duktiga på att pussla ihop för att det ens ska funka någorlunda. så mellan stolarna hamnar vi REJÄLT alltså..vi npf-föräldrar! å det har jag TOTAL NOLLTOLERANS emot alltså!!! nej!! jag har myyyycket att säga om samhället vi lever i...att leva i det "fyrkantiga" är inte våran grej!! det är bara att fortsätta att visa våra barn vad som är det viktigaste i livet...och hoppas att vi i och med det oxå skapar förändringen till det bättre i samhället, för det är ju barnen som ska leva i det, så nu börjar vi skapa förändring redan nu!🙏💚👊👊👊

...många gånger så ser det ut som att pussel tröstar, när han ligger såhär med tassen...å just här så kände han kanske att hon behövde tröst...lilla pusselälskling💖
min lilla `gåmma fick flera stick i fingrarna för att ta olika prover, ni ser ju full med plåster är hon😖
å här i sprutan som hon håller i, är den första dosen av hennes urinvägsinfektionsmedicin. då hon inte har klarat att ta flytande medicin tidigare så är hon GRYMT duktig som efter ett par dagar här nu har lärt sig att ta den. GO GIRL💪👊💖

jag ska börja jobba på tisdag igen är det tänkt, efter att jag nu varit hemma en vecka. vi får se hur många jobbdagar jag lyckas få till denna gång..?

som jag har sagt till mig själv genom de senaste åren...*det är bara att ta nya tag!!* jag tror jag har sagt det till mig själv 1 miljon gånger hittills, men jag fortsätter att säga det...och följer den uppmaningen, å kommer inte sluta att göra det. för jag är INTE den som ger upp...TVÄRTOM💪🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar