tisdag 6 april 2021

Påskafton 2021...

 

...började i vanlig ordning med att påskharen hade gömt påskägg till vår lilla going någonstans ute på gården😍

😊😍som i ett fågelbo så låg dom där

tänk vad många minnen man har från ängelas barndom hittills🙏💖varje påsk har påskharen gömt ägg som hon letar efter på gården, å varje jul så läggs små överraskningar i julstrumpan som hänger på den lilla spiken på ängelas rumsdörr😃😍 såå många minnen från hennes hittills 11 år i denna värld..hon växer å utvecklas å är den största kämpen jag känner💪💖 å fy i fajsen vad jag älskar denna tjej💖💖💖💖tänk att denna underbara lilla tjej är min dotter. jag är SÅÅÅÅ STOLT över dig älskling!!


påskafton i grevbäck💚
denna lilla ljuva är den allra första vitsippan jag har sett nu i år😍💚 vååårvååårvåår😍😍
..å scillorna🙏
vår lilla sessipessi💖
en söt liten filosoferande gärdsmyg uppe på taket i grevbäck💚

avslutade kvällen hos anna, ebba å delo😍💚

barnen lekte länge med sitt projekt (tror det var ett stall till käpphästarna å tillhörande paddock)😊
..medans solen gick ner bakom dem💚
den lilla gärdsmygen i närbild där han satt på taknocken i grevbäck💚
han är braaa söt💚

påskhelgen har varit fin OCH vi har nu kommit igång med hönshusbygget😍😍😍 (kommer visa det i eget inlägg)
man kan ju tycka att man då är utvilad efter en långledighet såhär..men oförutsedda händelser idag gjorde att stressen blossade upp igen å trötthetsattackerna har kommit regelbundet under dagen nu och känningar av värk...heeelt otroligt alltså hur förbannat tydligt det är att det är så min kropp berättar att det blir för mycket för mig. skrämmande tydligt alltså....

å då jag vägrar att utsätta mig själv för "vägg-krasch" igen! så hörde jag rätt så omgående av mig till nattchefen (som börjar bli vana nu)😕 för att sjukanmäla mig inatt. jag har insett att jag MÅSTE lyssna till min kropp å jag MÅSTE strunta i vad folk skulle tycka om mig då jag har mycket jobbfrånvaro både med vab och sjukfrånvaro pga av min egna sjukdom. jag har förstått att det går illa annars...å jag menar..jag är MAMMA så det alternativet finns inte. jag MÅSTE..... det blir inkomstbortfall, det snackas kanske om att anna är borta mycket? men....då får det vaaaara så. så enkelt är det. hälsan går före sedlar och mynt, FRAMFÖRALLT när man är förälder!

jag har någon form av jobbfrånvaro mer eller mindre varje vecka sen jag började jobba efter sjukskrivningen. antingen i vab (då ängela mår dåligt) eller pga av mitt egna mående. tyvärr så är det så...å det kanske kommer vara så en tid?...

å jag skaa väl erkänna att (i och med att det krävs väldigt mycket av mig här hemma..) så skulle det EGENTLIGEN räcka som "jobb" för mig, att få situationen kring L att funka samt att få vardagen att flyta med allt vad det innebär.

å sedan L fick sina diagnoser så har jag blivit mycket mer medveten om att jag har levt med liknande svårigheter i hela mitt liv, å troligtvis har npf-diagnos jag oxå, som jag tidigare skrivit.  och förstår sååå mycket mer när jag tänker tillbaka på händelser och känslor tidigare i mitt liv. man har alltså ääven fått förståelse mer för hur man själv funkar oxå i och med att jag har fått kunskapen om NPF-diagnoser. 

alltså...vilken kunskap man har fått om något som man tidigare in sitt liv har trott något heeelt annat om...ett exempel är att jag trodde att ADHD bara innebar att man var överaktiv.....FAAAIL☝☝☝ för så är verkligen inte fallet...jädrar vilken okunskap man har haft om npf-diagnoser innan man själv levde ii OCH meed det.

och en sak som är JÄÄÄTTEVIKTIG att veta...ääär att det är ALDRIG fel på DIG (vare sig du har diagnos eller inte), utan det är alltså det fyrkantiga samhället som är felet!!!! INTE duuu!!

du ska inte behöva anpassa dig till det "fyrkantiga" å därmed må dåligt, utan det är SAMHÄLLET SOM SKA KUNNA FINNAS DÄR FÖR AAALLA OLIKA MÄNNISKOR OCH INTE BARA FÖR DOM SOM LEVER INOM DEN DÄR "FYRKANTEN"!!!

INGEN SKA BEHÖVA UTESLUTAS!!!!!

DEEET har jag TOTAL NOLLTOLERANS emot!!!!

det tar jag bara inte!!!!!!!! å kommer ALDRIG att göra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar