lördag 21 augusti 2021

Matte å husse...

 

...ligger inte på första plats i popularitet vad gäller detta iallafall😉 för idag så va denna lilla påjk hos vetrinären å det slutade med att han blev mä tratt. så nu hör man hela tiden vart vår lilla påjk är nånstans i huset😄 då han går emot precis allt i sin väg mä den stora tratten (dock fint pimpad me hundben) 😊 så när man kommer hem så är det numera en väääldigt glad....tratt😂 som springer å möter en`ute på gårn..men ändå så anpassar han sig så bra å ä vår goa snälla å helt underbara tiger även fast han ä tvungen å ha den dära otympliga tratten

nu i dagarna så har både jag hunnit fylla 39 å jimmy har fyllt 32 å broren min har fyllt 43 pannor😍
..å vardagen har startat å med det lite mer nya rutiner som ska få det att gå lättare för oss för att få vardagen att flyta. and so far it feels good😍 jag å tiger har dock börjat ta lite andra promenadrutter då det inte är ett undantag att vargen strövar runt här längre...vi får vänja oss vid att vargarna lever även här nere hos oss nu. otroligt vackra och kraftfulla djur..men då dom skulle älska att äta mitt husdjur till frukost så har jag blivit mycket mer försiktig när jag är ute med tiger numera..d kanske låter dramatiskt, men jag har faktiskt med mig en av jimmys slaktknivar av mindre slaget, ifall olyckan är framme där å jag måste agera för att försvara tiger. senast det sågs varg var här i grannbyn timmersdala för bara nån vecka sen...så...ja....låt oss säga att jag är försiktig å tänker på att gå lite mer i "civilisationen" istället för åt andra hållet där vi bara har natur och skog. skulle jag gått själv så vill jag ju gå på sistnämna, men med tiger så får det faktiskt bli åt andra hållet framförallt när det är mörkt då..jo...så är det tyvärr..
men titta vilket skådespel vi fick se härom morgonen😍💚

jag brukar fråga ängela om hon tror att vi kommer å bada något mer innan sommaren är slut? ...det vet vi inte än, men hösten börjar smyga sig på så smått nu...så smååått..😊
OOOCH hörrni😍😍 min nya drönare har kommit nu, YEIIIHHH😍 sååå ni fattar nog vad min lediga tid kommer att gå till nu😃


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar