fredag 13 augusti 2021

Ner till stugan for vi igen...

 

...på vår sommarsemester🙏😍 å som alltid så har jag då med mig "driljoner" av bilder å filmer mä mig hem😍
så ni får en rhikti`bildbomb här igen nu😄
här har vi En som står å sträcker på sig därute på stenarna i kiviks hamn
..samtidigt som andmamman med sina små dunbollar tog sin eftermiddagspromenad å simtur ett stenkast bredvid💚
spatseri,spatsera`💚


usch...när ja ser de här söta små liven här nu så blir jag påmind om dagens händelse när vi åkte å tog kvällsdopp. jag råkade då köra på en liten sädessärla😢 å när jag vänder bilen för att se hur det gick med honom, så ser jag hur den han flög tillsammans med..står bredvid hans döda lilla fågelkropp på vägen...deeet var det tuffaste....å det är inte första gången jag har sett detta hjärtskärande då hanen lr honan står där på vägen bredvid den respektives döda kropp...uusch, det gör mig så ledsen å är så hjärtskärande att uppleva.....😢 jag höll honom i handen å undersökte om han fortfarande levde, men tyvärr så verkade det som att själen hade lämnat denna lilla fågelkropp.....sånt här går alltid rakt in i mitt hjärta...inget liv är för litet...det är fortfarande ett liv......

denna lilla andfamilj var bosatta i wanås slottspark som vi besökte en av dagarna💚
å där i wanås slottspark så finns det olika sorters konst....ser ni vildsvinet här ovan?? å detta vildsvinet är endast gjort av...stockar, pinnar å ris...vilket jäkla jobb alltså...å skickligt😍👌
å sen har vi d här söta lilla fölet som betar i parken kring bosjökloster, hur gudago ä han inte alltså💗
mys på cafe annorlunda som alltid😍😍 mä lina å albin💕
dock så ehhm...så blev det ett litet missöde där ja...när vi skulle åka hem från höör så råkade jag i ren frustration när jag skulle sätta i nyckeln å starta bilen..göra sönder nyckeln (det va tjafs å gnäll å energin va allt annat än harmonisk, så jag fick till slut nog efter att tålamodet var prövat å satte med frustration i nyckeln i nyckelhålet å den redan halvtrastiga nyckeln föll isär)  å då själva nyckeln och delen med chipet i var isär så startar ju inte bilen. men tills poletten föll ner för oss där, så hann vi ringa bärgare å stod där ett bra tag å väntade på honom. medans vi väntade så hittade vi de här gaaamla gravarna...både vackert och lite creepy...å tanken går till hur gamla faktiskt dom här gravarna är.. 
men efter den lilla expertisen från bärgaren😉 så startade ju givetvis bilen å vi kom tillslut hem till stugan i furuboda igen, å energin mellan oss alla blev bättre när vi alla pratade om det som inte kändes bra. å jag är så stolt över ängela, hon pratar om vad hon känner och hon är så otroligt omtänksam🙏jag får nästan säga till henne ibland att hon måste lyssna på sig sjäälv å inte att det bara ska va bra för andra. så på både gott och ont så tar hon efter mig märker jag..vilket gör att jag MÅSTE sätta mig själv först ibland oxå, för jag märker att hon tar lite efter mig där.så skärpning på mig själv där känner jag!!



här ser man ringsjön från slottsgården






här står jag inuti det tusenåriga trädet
å ni vet ju vad jag känner inför träd🙏💚



tillbaka i stugan till en av alla underbara kvällar i stugan🙏💚 här hoppas vår lilla sessi på en liten matbit😊💜
åå..dessa kvällar...dessa dagar nere i stugan..nere i skåne å österlen...detta är en av mina energipåfyllare varje år🙏🙏


🙏🙏🙏
..denna plats......🙏💚

dock hade vi oturen att havstemperaturen va iskall under våran vistelse där, vi hade sån otur att inte förrens den dagen som vi åkte hem, så blev det badtemperatur i havet, MEN vi fick bada iallafall, vi for till gyllebosjön när vi var badsugna istället😍 den ligger lite utanför rörum. å är en jättevacker sjö med vacker natur omkring💚 

en av kvällarna när jag å lina träffades själva så åkte vi till gyllebo å tog kvällsdopp💚men då tog vi oss längs med sjön, å på vägen till vår kvällsdoppsplats, så stötte vi på både en å två `vanlifers` , en tjej som sov i sin bil, å en folkvagnsbuss som hade satt upp både ljusslingor å hängmatta å en mysig lägereld, hehe😉d var en sån där typisk instagrambild där faktiskt ,så som dom i folkvagnsbussen hade anordnat det på sin plats för natten.
men ååååh va skönt d va med det där kvällsdoppet...så ni anar inte😍 OCH!! jag övervann ännu en rädsla💪 rädslan att simma där jag inte vet hur botten ser ut, rädslan att simma över djup där jag varken vet hur botten ser ut eller bottnar. det är lite av en skräck för mig...jag vet inte vart det har kommit ifrån? men man har ju sina funderingar på om jag har drunknat i tidigare liv jag levt, å att det sitter så djupt i mig nu i detta livet...men i vilket fall så har jag äntligen övervunnit den rädslan💪🙏 lina boostade mig å sen så "flög jag fritt med mina vingar"😊😍🙏
å helt plötsligt så är det enda jag vill....att simma ut i sjön, ut på djupt vatten...alldeles själv tillåmed, å vid ett tillfälle där så stötte jag på en andmamm med sina ungar därute, å jag hängde på dom en bit😊 å så så vände jag mig till ryggläge å låg å flöt å njöööt av att kolla upp mot trädkronorna...det va UNDERBART....🙏  det blev även en liten räddningsaktion, då jag fann en liten nyckelpiga ensam på ett litet löv därute på sjön. jag simmade med ena handen upp i luften där jag höll den lilla nyckelpigan på lövet, för att han säkert sen transporterades till jimmys axel😊 å torkade till sig å så småningom kunde flyga iväg. djurvän?..ja..det är jag det, det vet ni ju vid det här laget😄

mörkret föll mer å mer å blöta å lite frusna så begav vi oss hemåt😊
det finns måånga vildsvin i naturen här😶men d förträngde vi när vi gick hem där i mörkret, å låtsades att vi inte hörde att d prasslade här å där omkring oss😉
ängela i trädet med alla trädgungor i wanås slottspark😃

💖
å såklart så ville ju "fabror-barbro" oxå ta sig ett gung😂 



jimmy hittade en kompis vid vattenbrynet...men han sa det..att de va lite...stelt..mellan dom😉😂






andfamiljen vid wanåspark💚





aaahpp😄han fastnade..
..å jimmy står kvar i det här konstverket än idag😉


i wanås park så står oxå snapphaneeken som den kallas. för längesen så samlades ofta de s.k snapphanarna här, men flera av dom hängdes tyvärr oxå i denna ek... det är svårt att tänka sig att tillbaka i tiden så har det sett heeelt annorlunda ut kring denna ek...tänk allt detta träd har fått se genom åren..om jag kan uttrycka mig så...genom alllla dessa år...det är rätt fascinerande...

det är svårt att förstå hur mycket detta träd har fått "uppleva" om ni förstår vad jag menar


vid ett tillfälle där så gick jimmy igång ordentligt när han såg en riktigt gammal gran..han skulle ju älska att underhålla ett parkbestånd genom att röja å hugga å allt vad ingår...det brinner han för..d är härligt att se när han går igång när det är något han brinner för💚
💗
önsketräden där man kunde hänga upp sin önskan på en liten lapp








frukostarna ute på balkongen i stugan😍😍😍

å middagarna i stugan😍såååå många gånger sen jag var i 3-4års åldern så har vi ätit middagar på just denna platsen😍 flera månader om året, somrarna, många jular å även nyår....stugan...du och din omgivning betyder mycket för mig. här har jag oxå växt upp🙏-tacksam
jag tog en bild på mig nere i skåne, å delade den på det här viset så man verkligen kan se hur mitt ansikte är funtat just nu.. här har ni på bild ovan..den förlamade halvan av ansiktet..å här nedan så har ni min friska del. å när man skärmar av såhär så ser man VERKLIGEN vilken skillnad det är...å hur...död och uttryckslös den sjuka sidan ser ut😲

å här är hela fotot odelat då. men ja...det är sjukt hur kroppen kan funka...och faktiskt läskigt, men oxå fascinerande...man ska verkligen inte ta nåågot eller någon för givet...för i en handvändning så kan ditt liv ta en heelt annan vändning.  

Tacksamhet....är en känsla som får en helt annan och större betydelse i ett sånt läge..









TACK stugan, österlen, gyllebosjön å haavet för aaallt som jag får uppleva..🙏💚🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar