lördag 1 oktober 2022

Den första resan....

 

...som vi gör ner till skåne med anledning av att vi ska gå på begravning...nu var tiden inne för vår mormor att gå över till andra sidan, efter ett väldigt långt och innehållsrikt liv. 

vi åkte ner på torsdag förmiddag å hem på lördag morgon, så det var ingen långvisit. mormors begravning var på fredag förmiddag i knislinge (där för övrigt min mamma och moster växte upp💛) sen samma kväll så åkte vi till lina m. familj i rörum💚
albin å ängela tog vid där dom slutade senast som alltid💕
dom har ju numera blivit med lilla majja💜världens sötaste lilla kungspudel💚
💖💖
vi hade "fredagsmys" tillsammans hela gänget fram till kvällningen tills d va dax å åka tillbaka till stugan igen
äälskar att ni just ni två gjorde oss till mammor🙏..älskar att ni får följa varandra genom livet, precis som jag och lina alltid kommer att följa varandra genom livet🙏💚
hösten börjar visa sig även här nere i rörum....äääälskade österlen...älskade skåne....mitt andra hem🙏
lina å albins hem🙏

..i väntan på att pizzorna ska bli klara så underhåller vi oss nere vid stranden i kivik😄

😝

att inte gå ner till stranden när vi är i stugan, det existerar inte!
denna plats..........🙏



älskar"dig"🙏

här sitter jag i stolen där mormor oofta har suttit genom åren

det var en mycket märklig känsla att veta att du......eller din kropp låg i denna kista...
vi förstod inte alltid varandra när du va i jordelivet...men idag..har jag förlåtit dig💚🙏..där du är nu så finns inga frågetecken..nu förstår du mig.
under mer eller mindre hela begravningsceremonin så såg jag dig och morfar vid högra hörnet borttill vid kistan...ni båda var unga igen...och när den dääär låten spelades så dansade ni tillsammans han tog din ena hand och snurrade dig om...ni såg så lyckliga ut💚 äntligen fick ni vara tillsammans igen🙏

livet i sig självt...och när själen lämnar kroppen...å där på "andra sidan" finns inga frågetecken..bara kärlek och förståelse...det är fint..🙏
vila i frid lilla mormor💛 å TACK för du vet vad...då jag inte hann tacka dig innan du gick över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar