lördag 16 mars 2024

Älskar.....

 


..att bara kunna välja till vilken av städerna som vi bor mittemellan, som jag vill åka till😍 som här ovan, så valde jag å tiger att ta dagens träning i karlsborgsslingan😍  vi tillhör preciis karlsborgs kommun (bor ca en halv km innanför karlsborgs kommungräns😊) så när det gäller vårdcentralbesök och sånna "basic" ärenden så blir det ju i karlsborg, då vi som sagt tillhör den kommunen! men annars är det ju såååå skönt att bara kunna välja vart man åker-å slippa den här alla-känner-alla grejjen som man upplevde under alla år i mariestad..att slippa just den grejjen är något av det bästa med att ha flyttat hit...såååå jäkla skönt🙏


plash å asta gav mig riktiga sötchock foton häromveckan💜💜😄


*hade du nåè mer gottigott till mig*😊


GODINGAR!💘



dom vet att varje vecka kommer vi mä gottepåsen efter ängelas ridlektion, å asta nickar mä huvu`t upp å ner när hon vill ha mer, goofisesnisan😊💜

-för övrigt så har jag gjort något stort för min egen del...något som var 20år sedan sist som jag gjorde😮 (jag har börjat att gå hos en psykolog)

som ni vet så lider jag av en stress sjukdom som tyvärr har påverkat mitt liv nåt enormt😑 jag föll "hårt mot betongmarken" juldagskväll 2020 för att vara exakt, å sen den dagen så har inte min kropp fungerat som den ska och även mitt psyke är starkt påverkat, jag är obeskrivligt kravkänslig för att bara nämna ett symptom- fick efter flera års kämpande ta beslutet att gå av från mitt älskade jobb där jag STORMTRIVDES. och har inte arbetat sedan dess😔

jag har varit arbetsverksam i 17år på ett å samma arbete, så kontrasten är jättestor för mig att helt plötsligt vara arbetslös...det känns fortfarande jättekonstigt..jättemärkligt....det var såå längesen jag var juridiskt arbetslös...det är svårt att vänja sig....

men åååå jag VILL verkligen jobba igen.....och jag har förstått nu att jag är i behov pga av min känslighet av att ha ett anpassat arbete s.k lönebidragsanställning. och jag har förstått att jag borde ha börjat med det från allra första start egentligen...då jag även innan utmattningssyndromet alltid varit kravkänslig under hela mitt vuxna liv, å har fått kämpa med saker som för en annan inte är något som helst problem, jag har alltid varit annorlunda än "den vanliga svenssonen" har aldrig känt att jag passar in i systemet, och har samma känsla än idag (fast HUNDRA GÅNGER VÄRRE än innan, pga att min kropp sa ifrån tillslut)

jag vet att hamnar jag bara på en arbetsplats där jag trivs och där det är anpassat efter mina behov (vilket i mångt å mycket mitt f.d arbete var) så kommer jag att klara av det💪

men det krävdes en -"krasch in i den hårda betongväggen" för att förstå och hitta miiin specifika väg vad gäller arbete.

likväl som jag förnimnde våran flytt till detta hus jag sitter i nu🙏 så har jag även förnimnt vissa specifika detaljer kring mitt kommande jobb...🙏 det ska bli intressant om även dessa förnimmelser stämmer?...min intution har ju alltid stämt till 99,9% , så det här blir spännande hörrni🙉😊

jag looovar att berätta härinne om även denna detalj slår in😃

så ja...där är jag nu och som ni förstår så är man ju otroligt fattig på pengar..men har fått hjälp mycket av mina underbara, underbara vänner🙏 samt att man verkligen anpassar kylskåpet efter plånboken, man ser till att ängela har det hon behöver, och sen anpassar man kring sig själv vad gäller mat å leverne. tänk vad lätt man ändå anpassar sig, och ändå är lycklig i det🙏 trots att man är otroligt fattig så är man lycklig...ännu ett bevis på vad som VERKLIGEN är viktigt i livet..... vi har varandra jag, ängela å jimmy å våra djur, och de verkligt nära och kära med oss..vi alla har varandra, å hjälper varandra...vännerna som har blivit utbrända av samma anledning som mig och som oxå lever under fattiga förhållanden därav är oxå GULD VÄRDA🙏 vi har varandra VARJE DAG, vi stöttar varandra i den situation vi är i, och peppar varandra och bollar mycket med varandra..JAG ÄR SÅÅÅÅÅ JÄKLA TACKSAM för er alla🙏🙏🙏🙏🙏

alla da`r i veckan så väljer jag hellre att vara fattig på pengar men istället otrolig rik i kärlek omkring mig/oss, än att vara rik med pengar och olycklig inuti å det enda man gör är att jobba-äta-sova å knappt träffar sin familj.-

så...jag...då väljer jag hellre att vara fattig, men lycklig ändå, å jag å jimmy är otroligt lika i både tankar å värderingar kring detta.

han skulle må såå dåligt över att arbete skulle gå före oss...för honom är det viktigare att vi har mer tid tillsammans, än att knappt träffa varandra pga jobb! 

det är viktigt att komma ihåg vad som VERKLIGEN ÄR VIKTIGT I LIVET....för det kan ta slut vääldigt fort, det vet nog många av oss.

äääär det hur stort bankkonto du har eller ääär det att faktiskt leeeva...på riktigt...å känna...på riktigt....förstår du?.......

så ja....jag är faktiskt hellre fattig.....och istället väääldigt tacksam över att vi har såå mycket kärlek..

det väljer jag ALLA DAGAR I VECKAN🙏💚

som mitt mantra alltid har varit........KÄNSLAN ÄR DET VIKTIGASTE....🙏💚








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar