söndag 10 mars 2024

Nu kan våren komma...

 


...japp😍 nuuu kan våren komma fullt ut om den vill, för nuu! har fröken "hårkorv" vårstädat, som jag kallar det varje vår när jag gör lite extra fint i trädgården och numera oxå vid stranden som vi har sen vi flyttade hit😍


mörkret började falla här..så sent som 6 på eftermiddan😃 å jag har här precis blivit färdig med vårstädningen både på stranden å i trädgårn å är supernöjd över att dagens uppdrag är fullföljt😍🙏  det ultimata vore ju såklart att det vart lite vårväder samtidigt oxå😉 å inte iskall vind å mulet...men jaja...ni vet...har fröken bestämt sig för att vårstäda just denna dag, då ÄR det bara så😉👊 envis å egensinnig som få😜


å ja...som ni vet så är ju som sagt stranden min å tigers absoluta favoritplats...meeen fasiken inte denna dag asso`😉 tiger hade inget emot kylan å blåsten, bara roliga pinnar fanns till hands😄 men jag njöt inte då den isiga kalla blåsten tog tag i mig där jag satte upp hängmattan för säsongen (JAA ni läste rätt😉) å ÅTER IGEN😉 haaar anna bestämt sig för att sätta upp hängmattan denna dag så haaar hon! dä får då va vilket väder det vill😂
såhär har jag fungerat hela mitt liv...jag är bestämd i min sak😉👊

å som ni ser så var "damen" (vättern) arg å vild idag... å titta hur istappar bildats på "min" lilla gran här, å ni hör även hur vinden viner lite i videon💨💦

så även fast min ländrygg gör jäkligt ont efter rädda kalv insatsen igårkväll, så är fröken hedström förbannat nöjd över denna dag😍👌

välkommen våren💚









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar