söndag 21 juli 2024

När värmen nu slog till....

 

...så flockas folk på stränderna...även på vår strand härnere..(med dom människorna som vet att den existerar eller har någon anknytning hit)

jag själv badar nästan i vilket väder som helst😄 å då brukar jag ha hela stranden för mig själv😉 men när vi är ett litet gäng därnere så är det väldigt mysigt det också😍

men OTROLIGT SKÖNT att slippa trängsel kan jag säga🙏 det är verkligen ett PRIVILEGIE att ha en "egen" strand såhär....ääälskar det!!😍🙏

vid fritidshuset så har han låtit många sommarblommor växa fram...sååå vackert💚

på bilden här (preciiis innan min kamera dog) så blev fokuset på blommorna runtomkring, önskan var egentligen en makrobild på den röda..men bilden blev faktiskt inte så dum ändå, trots fokus på "fel"

ser ni vad vackert det är....😍

å så nu den här bilden😄 detta var jag helt ovetande om när jag tog bilden...ser ni lilla "spättefrans" ner till vänster, han står där på lövet😃💛 just den lilla söta detaljen gjorde just den här bilden tycker jag😍


2

en "målning"  med simmande och flygande måsar med en del av borghamn som bakgrund..jag brukar (information för nya tittare) kalla dessa bilder för "målningar", då suddigheten eller rörelsen som blivit på fotot kan liknas vid en målning💚

jag själv har inte varit där på andra sidan i borghamn, men jag tycker mig ändå se skog, berg och skog i den ordningen nerifrån och upp..håller du med😊

orsaken till att fotot ovan blev just en "målning" var som ni ser...för att jag zoomade ända över till borghamn långt därborta, jag tar detta fotot från våran strand😍

vatten i rörelse med solen som medskapare💚


grannbarnen har gjort sina egna skapelser längst bort på stranden😃







inte bara människor flockas på stränderna när finvädret kom, även båtmänniskorna tar sig direkt ut


ser ni mina pinnar därute😄👌 dessa pinnar har jag satt där för att markera de större stenarna som är där, för två somrar sen så låg den vänstra pinnens stenar över ytan, men som ni vet så har vättern nått sin högsta vattennivå på....65år var det va😮 så här har jag gjort en liten "port" där så man kan ta sig till sanden utan att slå i tårna eller få nån form av fotskada av stenbotten😉👌 visst ä jag en smart en😉


å som det ser ut i detta nu så blir det kanonväder å varmt imorgon också, så nu lutar det mot att jag buschar istället för duschar imorgon😍👌

för dom som undrar....så betyder buscha blanding av bad och dusch😍
det var jag och en expojkvän som för många herrans år sen kom på det namnet, då vi där å då bodde i en liten stuga utan rinnande vatten å vart tvungna att gå ner till unden  (detta var i värmland) och buscha😍 där fick ni bakgrunds historien till det ordet😄

ta hand om er därute💚 och var tacksam för det lilla...det är det som är livet....på riktigt..ofta blir vi påminda om detta när något hemskt inträffar oss själva eller andra....men snälla, tappa inte den tacksamheten däremellan...du missar så otroligt mycket då...

stanna ofta upp......förstår du vad jag menar?💚

VIKTIGT!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om ni vill så får ni kommentera eller skriva något till mig här

Men negativa kommentarer ägnar jag ingen som helst energi åt och den kommer att raderas omgående!

Love to all of you