söndag 14 juli 2024

Nu lever vi lite....

 


...ja...det är framförallt viktigt under den tiden vi är i nu.....då sååå många fler av oss lever i en mycket utsatt situation, där känslan är att först och främst...överleva..
och att verkligen leva ut....det kostar INGENTING!
pengar har förstört många människors liv..och fått många människor att tappa det där viktiga som att vara tacksam för det där lilla...att vara tacksam för att man ens har tak över huvudet och kan ge sitt barn mat på bordet, och även något enkelt ätbart till sig själv. och framförallt...att man har..kärleken....det kanske låter flummigt i dina öron, men kärleken är ju en större kraft än alla andra💚 och tyvärr..😢 så kan girigheten och vår överkonsumtion göra att vi glömmer....just att bara vara....att känna tacksamheten över att man ens lever...att känna tacksamheten över det vackra vi har omkring oss istället för att man strävar efter att ha den senaste iphonen och senaste teknologin osv..

men en sak som jag VERKLIGEN har fått förståelse för, är att många av oss behöver få känna hur det är att uppleva att leva under tuffa förutsättningar och omständigheter för att ens kunna nå en förståelse i en specifik situation.

och för många av oss så kommer tacksamheten för livet...i sig, genom de svåra tiderna man har genomgått och går igenom

så glöm inte att vara ödmjuk...och mycket viktigt...döm inte någon på förhand..innan du verkligen vet dennes historia..just a reminder som tål att upprepas☝


och påtal om kärlek....så har vi här två sötnosar som jag hittade sovande,kramandes i ängelas säng här idag💙💙


och det blev ännu en kväll med våra grannar med intressanta samtal kring ämnen såsom covidvaccin exkluderingen och visselblåsarna som direkt tystas ner och sanningar som direkt tystades ner....å hjärntvättningen...huhhh nej..den tiden var en tid då människan ännu en gång visade hur lätt man följer massan utan att följa magkänslan och framför allt tänka själv utan påverkan från andra. 
å om vi ska säga något om detta ämnet så är covidvaccinet helt plötsligt inte viktigt att ta längre..å allt är som bortglömt.  det är otroligt läskigt alltså (var vi rörande överrens om) hur lätt en människomassa kan bli styrd utan eftertänksamhet....det ÄR skrämmande😞 jag pratar alltså med människor än idag som säger till mig att ända sedan sticket så är jag ständigt trött och immunförsvaret är kraftigt försämrat med resultat såsom ständiga förkylningar...och vad kan hon nu göra stackaren...jag tycker så synd om henne😔 och denna person fick sina symptom direkt efter sticket och lever fortfarande med dessa symptom. till skillnad mot det som kan ske i kroppen efter 10,15år😨
jag själv blev väldigt dålig när jag hade viruset i mig, jag hade svårt och andas och låg syresättning..det är en av de tuffaste sjukdomstiderna jag har upplevt, men inte en chans att jag skulle våga ta detta vaccin..min magkänsla skrek bara neeeej!!

detta är ju tyvärr en trigger och jag förstår också varför den likväl som vissa andra ämnen är det.. ska tillägga att jag inte skriver om detta för att skapa någon diskussion (jag vet hur känsligt det är och kan för många skapa diskussion) men det är ingen diskussion jag kommer att delta i, då det inte finns något att diskutera för min del, då jag genom hela mitt liv har lyssnat på min intution och magkänslan!


vi tjittrar å tjattrar å "prost-ar" (skålar på tyska)😄  sen tassar dom enkelt hem till huset bredvid😊


älskar kvällarna mä er😍



å du..fina goa Heidi💜💚 tycker om dig!!!


ännu en bild på thi`best buddies pussel å totte, våra små godingar💙💙 och fick även med flugan sune på väggen där😉😄resten av hans 500 000 syskon å släktingar kom inte med i bild...deeenna gång😂😉


när vi satt här å tjattrade igårkväll så kom vi in på hova riddarvecka som har varit nu tydligen.. vi besökte riddarveckan en del förr och hittade denna på mig i medeltidsklänning å ansiktsmålning😊😃 fan va skoj vi hade..alla våra små äventyr som vi har upplevt tillsammans...roliga och fina minnen för ängela att minnas tillbaka till🙏💚😍


under min å tigers promenad så fångade jag regndropparna och ringarna på vattenytan...såå otroligt vackert och lugnande🙏💚


..detta med att leva lite...som sagt....stanna upp iallafall någon gång om dagen och bara var i dig själv....finn ditt lugn och lyssna till vad DITT inre säger till dig...såååå viktigt!!!🙏

ha en balans mellan både det inre och det yttre, balans är bra på mååånga vis...hitta din balans..men uteslut inte det andra..framförallt..uteslut inte ditt inre..!

GLÖM INTE ATT LEEEVA.....💚











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om ni vill så får ni kommentera eller skriva något till mig här

Men negativa kommentarer ägnar jag ingen som helst energi åt och den kommer att raderas omgående!

Love to all of you