lördag 20 juli 2024

Vi brukar ju åka åt söder till...


...men denna sommaren så blev det semester åt väst istället...iallafall för liten i huset💖 å jag är såå tacksam över att ängela fick en så rolig semester, också på en helt ny plats för henne, med andra vyer och upplevelser än vad vi brukar göra när vi åker ner till stugan i österlen😍
å FRAMFÖRALLT så är jag jättetacksam  över att hon har upplevt den här semestern, då vi inte har råd att åka på vår vanliga semester denna sommaren😔 vi har ju vår stuga där nere, så vi bor ju såklart gratis🙏 men resan dit å hem och omkostnader under vistelsen därnere har vi nu absolut inte råd med tyvärr😕 så för oss vuxna så blir det HEMester i år istället...å i ett sånt här läge så är man ju såklart väldigt tacksam att man bor i lite av ett semesterparadis😍 å vår strand används flitigt😍🙏 å påtal om semesterparadis...så är våra små städer här FULLA av turister från alla olika hörn nu, som alltid under sommarmånaderna😊🙉

så ja....att ängela åkte på semester med nylyckegård passade väldigt bra nu när vi lever i ekonomisk utsatthet av förklarliga skäl...!! då fick iallafall ängela åka på semester, känns sååå bra😍 

så när allt har blivit normalt igen och vi och jag kan återta de årliga traditionerna såsom semester till stugan å andra resor som jag gjort under många år, då verkar det inte bättre än att ängela kommer att åka på semester både till vår stuga i söder och även till stugan på västkusten😍

jag längtar mycket till normaliteten igen...då jag kan återta allt.....🙏

ni som har allt fungerande kring er och inte behöver vara sjukskrivna och liknande vilket resulterar i ekonomisk utsatthet (framförallt under tiden vi är i nu), SNÄLLA var TACKSAMMA för varje bit...och glöm inte att man inte VÄLJER att bli sjuk och vad som medföljer det både vad gäller livsval och ekonomisk sits osv... VEM skulle VÄLJA!!! en sådan situation frivilligt?!!!

 

jag hoppas att jag återigen kommer att kunna dela med mig av mina och våra resor härinne🙏 å när ni ser att jag gör det igen, jag då vet ni att vi inte längre lever i ekonomisk utsatthet🙏 en dag i taget, å anna...tappa inte heeelt tron på människan...håll dig till dina riktigt nära och känn kärleken och förståelsen från dom💚

det är i dom svåra och kämpiga tiderna som man får se vilka som står en allra närmast...TACK🙏


men förstå glädjen över att se när ängela har det bra...den slår ALLT!!!💖💖💖


hon och hennes kompis som oxå är på nylycke` bodde tillsammans med familjen i deras stuga på västkusten på en ö där😀


å vi hade en tjej som har fått uppleva både krabbfångning, åka sup, ring bakom båten med mera😍


detta var ju helt andra vyer än vad hon är van vid nere i österlen, väldigt spännade för henne😍


å dom hade sååå kul, från morgon till kväll😍🙏


här på deras båt in till fastlandet från ön där stugan ligger😀 jag ber om ursäkt över att bilderna är lite suddiga, dessa är skickade till mig från A via vanlig sms...så lite suddiga är dom..men ändåååå💖💖💖


jag blev så glad när hon skickade bilderna till mig😍


min älskade lilla g`åmma💖💖



dom hade en supervecka därborta😍 å som tur är, inte lika dåligt väder som oss här hemma🙏

                                      

här åker dom sup med andra barn från ön😍


vi är otroligt nöjda över ängelas semester, å avslutar det här inlägget med en bild på totte å mig, en liten kille som oxå älskar att vara nära💙 vår lilla pipis😄







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om ni vill så får ni kommentera eller skriva något till mig här

Men negativa kommentarer ägnar jag ingen som helst energi åt och den kommer att raderas omgående!

Love to all of you