fredag 27 januari 2012

Mina små bevingade vänner

 häromdagen när jag hade lämnat ängela hos sin dagmamma, så stötte jag på det här gänget med sidensvansar:-) dom satt i det här trädet och några på marken nedanför. jag..upp med kameran för att få dom små godingarna på bild<3
 hihi<3 jag är liten men tuff,tihi;-)


 det är inte ofta jag har stött på di här små vännerna..så det är kul när jag får se dom på så här nära håll:-)
 efter en liten stund så flög hela gänget bort till resten av flocken:-) här satt dom alla och jag tycker det blir fin kontrast med himlen bakom<3
 morgonsolen här hemma som lyser mot snön så fint<3
 lilla söta blåmesen med huvut`på sne`<3


 en liten "målning" av en av våra nötväckor
 ..och så hörde jag det välbekanta lätet<3....och letade..och där satt han...den lilla domherren<3 högt där uppe i trädet..han satt nog och njöt av morgonsolen kan jag tro<3 han är vacker där han sitter<3 och med den stora blå himlen bakom<3

 "målning'' av den lilla vännen<3

och ännu en gång så har jag fotat spåren i snön:-) jag tycker det är roligt att se alla spår som blir från djuren i snön som sagt<3
..och påtal om spåren i snön...så hämtade jag just i mina arkiv denna bilden som jag tog för ett par år sen...här är jag nästan säker på att det är en av våra skator som har lyft från snön på våran altan. kolla vad fint det blev<3 

nu ska jag äntligen i lugn och ro gå in och kika på era bloggar:-) ska bli kul och se vad ni har haft för er!

ta hand om er<3

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar