tisdag 14 februari 2012

I mitt vinterland...

 imorse från våran uppfart<3
 en liten minimänniska spatserar därute:-)
 börjar bli en vanlig syn (men väldigt värmande) att se hur domherren sitter däruppe i eken och njuter av morgonen<3
 taget imorse från våran  ytterdörr<3

 och nu är koltrastarna här varje dag och finner den lilla buffen väldigt smaskig:-) 
 hmmmmm...ska jag ta den?..eller den?? tål att funderas på en stund;-)
 ja..och här tog jag kort på lille tiger (som egentligen heter bamse), min vän och granne lisa tog slag i saken och ringde till en familj som visade sig vara hans familj, som har bott i ett av grannhusen här men flyttat en lite längre bit bort här i "byn". men lille vännen här söker sig ändå hit igen<3 när han fick återförenas med sin familj (som har letat ett helt halvår efter honom och saknat honom mycket) så såg vi ju inte till honom varje dag som vi brukade..att ha lille tiger strykandes kring sig,och jag ska väl inte sticka under stolen med att man saknade honom en smula<3 men visste ju att han var hos sin familj i tryggt förvar<3
 ..men så.. igår när jag höll på att mata lassemaja (den hemlösa katten som jag gör vad jag kan för, hon har ju varit här sen förra våren älskade lilla lassemaja<3 ) ,så dyker en kär liten vän upp bredvid mig strykandes..TIGER ÄR TILLBAKA:-) och även idag har vi umgåtts lite. så vi säger det att vi ger det några dagar så får vi ju ringa familjen igen isånnafall..nu vet vi iallafall att han har ett hem<3
 ..här ligger "vi" och rullar oss i snön se`j :-)  OCH jag vet...han heter bamse:-) MEN för mig kommer han alltid vara tiger;-)
och så här i slutet av detta inlägg, så måste jag ju ge plåtniklas lite uppmärksamhet också;-) jag må ha ett ensamjobb, men som ni ser;-b helt ensam är jag inte;-) han håller alltid upp lådan så fint åt mig där jag kommer med lusedräparen;-) men så värst pratglad  är han ju inte,och lite väl stel i min smak! så mattis behöver inte känna nån konkurrens;-)

nå.. tack för mig denna dag, nu ska jag äta min kvällsmacka här

vi syns härinne snart igen då:-)

hej då sålänge..och godnatt och sov gott alleman och kär`ingar;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar