fredag 14 december 2012

modiga fiona...

 ...för modig?..det är hon allt:-) men som tur är så är hon inte fööör modig, för då skulle hon får problem, då hon blir ett lätt byte för större djur än henne.. så just därför så är jag faktiskt lättad över att hon inte utan tvekan hoppar upp i min hand utan att vara det minsta avvaktande. för då skulle hon leva farligt ute i naturen:-/ 
MEN nu är ju inte fallet så som tur är..för liiite avvaktande är hon iallafall som tur är! hon vågar komma nästan ända framtill mig, men hon kikar och kikar på mig och funderar i sitt lilla koltrasthuvud<3 om "hon den där stora saken"(jag), är farlig eller inte? vågar jag hoppa ända fram till den "den stora saken" ;) och mumsa på det där smaskiga äpplet hon har i handen:-)
 hon är den första på plats på morgonen, och håller sig här mest hela dagen ända in till kvällningen:-)
 jaaag gissar ju på att fiona är en ung koltrasthona...för hennes ansikte ser ut att ha "fågelungedrag" tycker jag<3
 det hade precis börjat bli ljust imorse då vi här har dagens första möte med varandra<3 hihi..det slutade med att jag låg där mitt i rådjursmatningen med kameran i hand och fiona struttandes framför och bredvid mig<3
 det är mumsigt med äppelskrutt tycker "jag" ;-) <3
 hon ä ju för söt med sin lilla snöbetäckta näbb,hihi<3 (längst ner till vänster ser ni lite utav min hand..här ligger jag ner framför henne då<3
 filosoferande liten fiona?...<3 hon ser faktiskt lite ut som en målning här, eller hur?!..


 hon är helt bedårande lilla livet<3
 jag har gjort ett försök att visa er hur nära henne jag får vara...därav min hand...
 här ser det nästan ut som att hon sitter på min hand...men hon är bredvid mig<3
 hon är allt bra söt där hon lilla vännen<3, sitter där och kikar på stora mig:)
 måånga kort blev det och till slut kände jag knappt mina tår och fingrar längre av kylan..men det märkte jag först när hunden bella här nedan kom och ville pussas och sen se om det fanns något gott att äta här i våran trädgård;-) 
-som ni förstår så flög ju fiona såklart till den trygga syrenbusken när detta stora svarta med öron och svans kom springandes;-)
 ..men det var nog allt tur att grannhunden bella (som är den mest underbara hunden) kom och avlutade våran mysstund där, för annars skulle jag nog frysit fast i marken där jag låg,hehe;-) 
..så det blev att massera mina fötter när jag kom in och sätta dom på elementet så dom vakna igen;-)  och när jag kikar ut genom köksfönstret så ser jag att lilla fiona har slagit sig ner vid äppelbuffen, som jag "anordnat" lite där:-) och även det övriga djurlivet har nu kommit igång för denna dag<3

tack lilla fiona<3 för att du förgyllde min morgon lilla vän<3

vi ses imorgon igen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar