måndag 3 december 2012

SnöLycka!!!

 idag invigde ängela sin "snöbil" för denna vintern:-)
 vinterlandskapets skönhet...som vid närmare titt innehåller ännu mera skönhet..<3
 nu har de två damerna på gårn börjat med sina snöänglar igen:-) det är såå härligt att `vara barn` fortfarande, det kommer jag aldrig att sluta vara<3 DETTA är ju att LEVA....<3
 tvillingänglar?...:-)
 och som jag under tidigare år har skrivit...så är ju en av de bästa sakerna med vintern, spåren i snön<3 man ser vilken liten eller stor som har varit där och spatserat:-) 
i detta fall så har här vägar korsats av ängela och farbror hare?.. kan jag tro ;-) <3
 solen gentemot snön....är så fantastiskt vackert<3v
 våran tanke var ju att göra snögubbar:-) men med lössnön är det ju inte så lätt, så vi målade gubbar istället och massa annat, hihi:-)
 hmm... hehe;-b
 och såklart så tog vi fram sparkarna igen, nästan det roligaste idag :-)
 våran fina berså i vinterskrud<3
 ..med ett nu snötäckt lyktarrangemang...jag hittade ÄNNU ett vackert grenverk på promenaden idag, som jag såklart tog med hem:-) om detta pinnverk får platsa i detta arrangemang, får vi se:) men även denna kommer att få sin givna plats, det finns sååå mycket i naturen som man kan vara kreativ och skapande med<3 och INGET kostar det! <3
 spatseri..spatsera;-) 
-här har en av de bevingade vännerna på våran gård tagit sig en promenad i bersån<3
och påtal om de bevingade vännerna så är det full fart vid matbuffen här hemma<3 och idag såg jag för första gången denna vintern att domherrarna är här åter igen såg två hannar idag<3,  och koltrastherrar och någon kolstrast hustru;) har också börjat visa sig dagligen nu<3 underbart med de små liven<3 
jag kan ofta komma på mig själv att stå i köksfönstret och kolla ut på djurlivet utanför fönstret..lilla lassemaja sitter därborta vid trädet och har öronen på spets inför minsta rörelse i buskaget..man ser bus i hennes ögon och hopp om en liten gobit kanske;-b . och skatorna håller på med sitt dagliga görande,hihi, å dom är ju för härliga ibland alltså (och FAKTISKT rätt smarta med) 
det är ett djurliv av dess like här på gårn<3 och jag älskar det<3
det förgyller sååå<3
vinterlandskap i kontrast till den klarblå himlen...behöver jag säga mer<3....

denna helgen har varit riktigt mysig<3 jag hoppas att även NI har mått riktigt gott ni också<3

nu ska jag gå upp till lilla ängeln som ligger där uppe och sover, för att göra henne sällskap i drömmarnas land<3

kan förtälja att varför jag ens sitter här nu vid datorn då klockan snart är 24.00...beror ju på att jag och ängela är lediga imorgon, så inget jobb för fru jonsson inatt;-)  jag ska istället lägga min arm om våran underbara dotter och snusa in mig och riktigt känna doften av henne och somna in så gott...åhh vad mysigt<3 så nu ska jag gå upp på momangen!

godnatt ni underbara<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar