fredag 18 januari 2013

"gubbarna" i skogen...

...hälsar så gott till mina besökare härinne på min blogg:-)
ofta så ser jag dessa "gubbar" i trädets bark<3
jag undrar om även ni ser dom? :-)
denna gubben ser ut att vara näslös ;-)


denna gillar jag mest...ser ni vad tydligt hans ena öga syns?...
nämen ;-b ...detta trädet..har ju fyra armar ;-b  
(lite bus från mig å ängela) :-)
jag gillar denna bilden där hon kollar upp mot trädet<3
min mors hund sessan<3 den snällaste och kärleksfullaste.
...det finns ett ställe i våran skog här..där jag varje gång känner att jag inte är ensam.....man får för sig ibland att någon rätt som det är ska kika fram bakom trädet:-) <3
jag känner mig alltid lugn när jag går denna biten på stigen<3 jag känner starkt att jag inte är ensam bara helt enkelt..men jag känner en ro i det....<3

det värmer<3

-annars så känns livet så gott...och jag ser mycket fram emot våren<3
ska även bli intressant om jag kommer få se (och förhoppningsvis höra) fiona även då?...<3
jag har nu förstått att det är ju när marken är snötäckt som hon med kompisar;) , (och även björktrast idag fick jag se härutanför) syns här varje dag från morgon till kväll<3 det är ju då det är svårare att hitta föda förstår jag. för när det töade till å blev barmark så vart det inte lika många besök av henne. men jag njuter varje gång..det kan räcka med att jag bara få se henne en gång på dagen, så jag vet att allt är bra<3

sen måste nog lilla jag förstå att fiona är ju faktiskt en koltrast, och måste ju få leva sitt koltrastliv såklart:-) men ändock så ska det bli roligt att se om jag kommer att få träffa henne till våren och sommaren? <3

men både hon och jag vet precis vart vi har varandra nu...och har lärt oss vise versas rutiner...det är kul och jag behöver inte oroa mig om jag inte ser henne varje dag då det är barmark. som sagt..så måste hon ju faktiskt få vara just koltrast oxå ;-)

och nu när det har kommit flera kompisar till fiona ;-) så märker jag direkt om det är fiona eller inte...eftersom hon är i princip tam ;-) och när de andra fåglarna flyger in i busken från den eventuella faran så sitter modiga fiona kvar ;-) ja...det är såna saker bland annat som visar att det är just hon<3

och det är så festligt när jag bokstavligt talat inte ens har satt ner matfatet på marken än, så flyger hon fram till  mig:-) som sagt hon är bra modig "min" lilla fiona<3

hoppas ni har en fin kväll å bare njuter och har det gott<3 

varma kramar från mig å de mina:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar