lördag 12 januari 2013

min första alldeles egna...

 ...överrasknings "talgboll" gjorde jag häromkvällen:-) med tips från urban rundströms naturblogg (som finns i min blogglista) jag tänkte att nu så ska jag allt prova att göra min första alldeles egna:-)
 jag smälte helt enkelt kokosfett i en kastrull och blandade sedan i allehanda godsaker, som solrosfrön, jordnötter, russin och dylikt:)  
sen hällde jag i det i en mjölkpaket och satte i ett snöre, och lät det stelna över natten, för att sedan lossa den från mjölkpaketen...
..och vips ;-) så var den redo för upphängning:-)

och små..och stora näbbar smaskar nu på den dagligen:)

den är kanske ingen skönhet för ögat;-b MEN den är ju till för å ätas av de bevingade vännerna, och jag tror dom struntar blanke fåglarn`s i hur buffen ser ut, bare dän ä goood;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar