lördag 26 januari 2013

fiona å gänget... :-)

 vi startar inlägget med en hälsning från lilla damen som dagligen nu när marken är snötäckt...besöker sitt lilla matfat:-)
och hon har ju spridit till sina trastvänner att även dom är välkomna att smaka från hennes fat;-)
jag ser dagligen nu även björktrast<3
innan min morgonpromenad brukar jag ställa ut fiona å gängets;) mat.
och just denna morgon är det vinterlandskapet mot den rosa himlen som jag får se<3 riktigt vackert.
koltrasthannen finner det mycket bra att sitta I buffeskålen;-) inte så pjåkigt alltså;-)
denna lilla unga (ser han ut att vara) koltrasthannen fick jag oxå komma bra nära iallafall<3
lilla goingen då<3 med den lilla näbben som ser ut att stå rakt upp;)

när jag tittar ut så får jag ofta se domherredamer och herrar;) som spatserar och tar för sig av fröerna på marken<3
det ser ut som att fröerna även intresserar en å annan grönfink oxå:)
det är mysigt att se alla dessa små liv spatsera runt därute<3 jag älskar ju "mina" fåglar<3 
hihi<3 gud`dha, gud`ha säger den näpna lilla herren:) medans hans(?) fru tuggar i sig det väl valda fröet närmast i bild:)
dessa små gudagoingar<3
jag har även märkt nu de senaste dagarna att gänget stjärtmes<3 kommer hit strax innan mörkret faller in för att smaska i sig lite gott från gårdens buffe:)
även dom får jag se här varje år<3 dom är ju så otroligt, vidunderligt söta,hihi<3 

detta var allt från våran gård för idag<3


hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar