fredag 30 maj 2014

Som varje vår...

...så ser jag strandskateföräldrarna med sina ungar :-)
i fjol så var de två ungar men en klarade sig inte :-( 

och nu i år så vart det tre små dunbollar <3 men nu är dom 2 kvar, så det verkar som att det även i år hände något med en av ungarna :-(

MEN de som är kvar dom växer så det knakar <3 och har nu blivit större dunbollar ;-) <3

 jag ser dom i princip varje vardagsnatt (då jag jobbar) jag kollar alltid efter dom för att se hur det står till med "min" strandskatefamilj <3
 den andra ungen är på andra sidan stängslet och syns inte i bild, men här är en av föräldrarna och en av "dunbollarna" <3
åhh så söt han är <3 liten dunboll som börjar bli stor dunboll :-)
vad fågelungar växer fort alltså...även ungarna utanför våran ytterdörr växer så det knakar :-)  tänk om man skulle få en kik sen när dom lämnar mjölkkannan för sina första vingtag <3 15-20 dagar ungefär tar det innan ungarna lämnar boet läste jag i min fågelbok igårkväll... a det ska bli spännande <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar