söndag 16 juni 2019

I flödet...

...på de flesta sociala medier just nu så florerar foton å filmer på barn som har blivit förevigade på sin skolavslutning....jag ser dessa bilder samt studenterna på stan å alla finklädda för att se sitt barn fira in sitt sommarlov...till en början kände jag en viss ledsamhet och sorg😔 en sorg över att mitt barn är en av alla barn som är exkluderade i detta...våra barn som måste sättas i vanlig klass enlig vad lagen säger😟våra barn som behöver en heeelt annat sätt bemöta dem och behöver även en stoor dos förståelse av de runtomkring....det som hände 2011...året då dessa sååå vääääl behövande resursklasserna togs bort, samt att autism inte längre hade behörighet till särskolan...

ni vet....när det ska sparas pengar så är det ju antingen barnen, sjukvården eller de äldre som får stå sitt kast å drabbas av de besparingarna. helt jävla sjukt!!!!

som jag skrev ovan så kände jag till en början en sorgsenhet...men den har nu förbytts helt mot den ENORMA STOLTHET jag känner till mitt underbara barn💖💖💖💖💖
jag är helt medveten om att det kan vara så att jag kanske inte kommer att få se dig springa ut med studentmössan på, jag vet inte ens om du kommer att uppleva en skolavslutning igen?.... men DEEET JAG VEEEET är att vi kommer alltid göra ALLT I VÅR MAKT för att du ska få de bästa förutsättningarna i livet💖💚💖

vi kommer ALLLTID!!!! kämpa oss blåa för DIG ÄNGELA💪💖💪!!!!!!!!!!
minnen från en av de avslutningar som du vaaar med på💖 jag vet att hur det än kommer bli med just din skolgång, så vet jag att det kommer ordna sig bra för dig💚 skolan må vara viktig...MEN INTE ALLT!! jag vet både en å två å tre barn och tonåringar som trots frånvarande skolgång..har lyckats att både läsa ikapp de viktigaste ämnena samt fått jobb trots icke skolgång. så som jag skrev...skolan är inte på liv eller död...den är viktig MEN SOM SAGT...INTE AAAALLT!!! 

det viktigaste är vilken helt underbar person du är min älskade dotter...med den finaste själ man kan skåda...💖 den vackra "blomma" du är...och som jag alltid kommer låta dig få vara...💖💚💖

det perfekta exemplaret hur det borde få vara för alla elever i skolan med speciella behov💚 klockrent alltså!! taget från webutbildning om barn med autism. tänk....om alla dessa barn därute fick just detta....... tänk om.......
detta kan vara "som ett släp" till oss ända tills ängela är i skolpliktsfri ålder. men vi är ta med fan redo att "ta den kampen"!!!!!💪
för dina föräldrar ängela....dom är ENVISA Å EGENSINNIGA SOM FÅÅÅ!!!
vi har börjat förtära dessa tre godingarna😍 har inte gillat havredryck innan, men glatt överraskad att jag faktiskt tyckte om det nu. ett bra å nyttigt komplement till t.ex den vanliga mjölken! 
två som inte låter nååågon sätta sig på dom!!! å två som gör precis allt för att allt ska bli bra. å framförallt....två som ALDRIG ger upp!!!
vi va hos far min igår på korttidsboendet som han har bott på i närmare två veckor nu. han har blivit bättre💚 å vi satt igår några timmar å prata både på djupet å om ditt å datt💚

å faktiskt så börjar ju min nedräkning nu till semestern😍😍😍😍😍 snart är det juuuuli..då är det dax😍😍