söndag 23 juni 2019

Tagen mitt i frukosten...

😂hon blev tagen mitt i midsommarfrukosten
..hon blev sĂ„ "tagen pĂ„ frukosten" att hon slutade tugga pĂ„ den smaskiga grĂ€stovan Ă„ glömde att halva frukosten hĂ€nge ut frĂ„n munnen😂😉
vĂ„ran lilla pussel förvĂ„nar mig fortfarande inte nĂ€r han stĂ€ndigt sjĂ€lv hoppar upp pĂ„ vĂ„ra axlar😉💚
*gos..gos..goooos*💚



pussel nere i "hagen"💚
jag vet inte om jag har skrivit det innan, det har jag nog😉men jag har ju fĂ„tt detta tokdille pĂ„ sötpotatis😍😍😍jag Ă€ter det istĂ€llet för vanlig potatis numera😍 Ă„ nĂ€r vi lagar middag hĂ€r hemma sĂ„ blir det olika rĂ€tter i en kan man sĂ€ga😉 Ă€ngela fĂ„r sin mat...och jimmy Ă€ter samma som henne oftast Ă„ jag Ă€ter mitt vegetariska..i detta fallet ovan sĂ„ Ă€ter dom köttbullar Ă„ makaroner, Ă„ jag veganska "köttbullar" med rĂ„stekt sötpotatis med olivolja och kryddor😍😍😍nomnomnom
det kĂ€nns i hela kroppen att "man Ă€r tillbaka" igen i de gamla "jĂ€ngorna"😍
Ă„ nu har vi faktiskt haft midsommarafton oxĂ„đŸ˜ den skulle egentligen firas hos min kompis i skara, men dĂ„ jag misstĂ€nkte att det kommer bli mycket svĂ„rt att fĂ„ med lillan dit pga hennes mĂ„endetillstĂ„nd, samt att vi inte ville lĂ€mna henne ensam hemma pĂ„ sjĂ€lvaste midsommarafton, sĂ„ valde vi att avboka med min vĂ€n och var hemma hĂ€r istĂ€llet.  sĂ„ det blev en lugn midsommarafton med smaskig mat Ă„ kollade pĂ„ midsommarfirande pĂ„ tv Ă„ myste tillsammans hĂ€r hemma i vĂ„r lilla stuga💚
Ă„ vad vore midsommar utan midsommartĂ„rtan?😉😍 jag gjorde denna "skönhet" som faktiskt smakar riktigt gott😍😍 med chokladtĂ„rtbottnar, vaniljkrĂ€m, och jordgubbssylt kexchokladpinnar jordgubbar Ă„ riven vit choklad😍😍😍NOMNOMNOM😉
Denna tok killen💚😉
jag Ă„ tiger startade midsommardagen med en halvmils promenad😍 för att sen slĂ€nga mig direkt i vĂ„r hĂ€ngmatta i hagen Ă„ ligga dĂ€r Ă„ torka...😉 Ă„ pĂ€sa. alltsĂ„..huuur gott tror ni att jag hade det😍😍

midsommar i hemmets lugna vrĂ„ blev det detta Ă„r💚
sĂ„g denna "fantastiska" artikel i tidningen nu i veckan😠😠😠 Ă„ undrar rent ordagrant hur faaaan dom tĂ€nker alltsĂ„!!!!!! 
att sparka pĂ„ dom (barnen som behöver detta extra stöd) som redan ligger....det Ă€r riiiiktigt lĂ„Ă„Ă„gt alltsĂ„!!!!!!😠
jaa du pussel lilla...det Ă€r ofta jag tĂ€nker pĂ„ att ni ska vara glada att ni som djur inte har de bekymmer som vi mĂ€nniskor har....för sĂ„ som vi mĂ€nniskor hĂ„ller pĂ„......ja skĂ€ms sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ mĂ„nga gĂ„nger över att vara just...mĂ€nniska😔

det jag kaaan göra Ă€r att vara den person jag Ă€r och göra sĂ„ gott jaaaag kan för de runtomkring och för jordklotet vi lever pĂ„đŸ’š för...över sig sjĂ€lv kan man endast sjĂ€lv styra💚 hur idiotisk Ă€n vĂ€rlden runtomkring Ă€r, sĂ„ styr du alltiiiid sjĂ€lv över dina egna tankar och handlingar💚