söndag 2 juni 2019

Fina och lovande ord...

...men visar istället oförståelse,  och ord utan handling!... oförståelsen mot oss extremt kämpande föräldrar!!, å misstron mot oss som ni inte ens behöver säga med ord...för vi känner den ändå de gånger ni inte yttrar den i ord..! ni som har "nt"-barn (neuropsykiatriskt normalfungerande) barn har jag förstått...att ni har svårt att förstå innebörden av att vara ett "NPF"-barn (neuropsykiatrisk funktionsnedsättining) de som är bra med "nt-barnen" kan ha stor oerfarenhet med barnen som har NPF....för beroende på vilken funktionsvariation/nedsättning barnet har så kan de visa ett stort avvikande beteende som kan verka jätte konstigt i "vanligas" ögon..därav oxå den stora oförståelsen hos nämnda!

ängelas allra första betessläpp💚
UNDERBARA barn💖💖💖 jag gör ALLT!!! för DIG💖💖💖

Tänk om fler resonerade som nämnde ovan!💚 man får ALDRIG glömma vad som VERKLIGEN är det viktigaste...!💚
vi har lyckats få ängela bort till skolgården en handfull gånger💪😍å det är ett stort steg för vår flicka💚

det här gick jag rejält igång på😠 jag har inte varit personligen på den själv, men litar fullständigt på mina "systrars" omdöme i detta (då vi lever i samma och liknande sits) bara en sån detalj att han inte ens har varken egna barn, och erfarenhet av dem samt ingen utbildning lr forskning i det han predikade om!!! och jag kan säga att de som jag kan säga starkast har reagerat på denna föreläsning är vi familjer som lever med NPF inom familjen och ingen j...vel förstår hur mycket vi kämpar för att en sån enkel sak som en vardag..ska funka!!! vi ska både klara av att sköta våra arbeten (som ger familjen tak över huvudet) samt kunna möta våra barns speciellla behov på olika sätt och vis...med "hotet" om skolplikten som en ton-tung sten på ryggen bara för att våra barn har svårigheter att klara av skolan samt att vara i skolmiljön mm. OCH ALLT DETTA UUUUTAN!!! att gå in i den berömda väggen!!!!!

så jag säger det....INGEN ska komma å säga en knyst om att dom skulle göra saker å ting bättre å de berömda orden "det är väl bara att..." kan du slänga bort direkt för du vet ingenting om våra familjers situation och hur tufft det framförallt är för våra barn!!!!
SKÄMS alltså!!!

MYCKET tänkvärda ord!!!!👆👆👆
dessa ovan skulle kunna vara mina egna ord alltså...!!💚



💚💪💚

😠

💚💪💚
.......vissa dagar.....😔
jag hade så mycket ork för bara några år sen...jag trodde ALDRIG att jaaaag skulle kunna känna mig så orkeslös som jag märker att jag ibland numera gör....det skrämmer mig lite........