tisdag 4 februari 2020

Räddningsaktion...

...fick vi på jobbet agera i fredagsnatt😳min kollega annica hittade denna lilla kattflicka (som vi senare fick reda på att hon heter tussan💚)
den lilla stackaren hittades av annica mitt på vägen där hon satt dyngsur och väldigt medtagen...hon satt där ihopkrupen alldeles still å hon föll omkull när annica rörde lätt vid henne😢
..så hon ringde vår nattförman jocke så att han direkt kunde åka ut och hämta in henne till värmen💚 han bar upp henne å lindade in henne i en vinterjacka och så fick hon åka med honom till kontoret och ligga i hans knä med jackan om sig💚annica upplevde att hon knappt var vid medvetande när hon hittade henne där mitt på gatan...men i jockes varma knä inne i värmen så "piggnade" hon sakta, sakta till och till och med började tvätta sig så smått lite då å då. men betedde sig för övrigt som att något hade hänt...hon var väldigt omtöcknad och verkade inte riktig med....hon kunde sätta sig med ansiktet mot väggen...å det såg så sorgligt ut...hon mådde verkligen inte bra lilla älskade....😢💖
och något verkade ha hänt med hennes bakparti, då hennes bakre del liksom "släpade/hängde" neråt....aaa lilla stackaren...lilla älskade gumman.....💖
för många kanske du "bara är en katt"....men för oss så betydde du MYCKET......💖💚💖

när mitt pass var slut så var jag kvar framåt två timmar med jocke å försökte hjälpa henne genom att söka efter hennes ägare...å genom att ha lagt ut ett inlägg om henne på en facebooksida så hittade vi hennes ägare....TACK Å LOV😍