söndag 19 april 2020

Att försöka leva som vanligt, men ändå inte.....

...ja...ni fattar nog vad jag menar😧med tanke på viruset som i princip har tagit över oss och sprids i detta nu runt om i hela världen...😰 man försöker att leva på så likt som vanligt som går iallafall, men med försiktighet och man tar ändå detta med det här viruset på allvar!! det är ju bevisat nu att det inte bara är farligt för de äldre...utan även för oss längre ner i åldrarna...så långt ner som i våra barns åldrar..vilket är riktigt skrämmande och visar att vi iiinte riktigt vet hur det här viruset funkar... flera av dessa människor har INTE haft några underliggande sjukdomar...   men jag gissar oxå på att man inte vill att det ska skapas panik..genom att belysa att det är farligt egentligen för oss alla å inte bara för dem som är i riskgruppen...!

nog om det nu......vi alla matas ju in med ny information om covid-19 varje dag nu...så nu orkar jag inte skriva om det mer!! 

ja..som ni ser så har familjen flipp😉 invigt glassbarenihjosäsongen😄 så nu ä vi igång igen😂

å jag håller fortfarande fast vid den smaskiga "frippen"😍
det obligatoriska schackspelandet😊 föreställ er hur träden bakom snart kommer bli gröna å vackra där bakom💚😍

förutom de vårtecknen som vi ser ute nu, så har ni här ännu ett underbart vårtecken💚här ovan så ser ni ett nyfött litet lamm som bara är endast en kvart gammal😊💚dessa bor hos jimmys bror jon..å vi hade lyckan att komma nästan precis när detta lilla livet fick se livet utanför magen för första gången💚
vi fick bevittna hur han för första gången ställde sig upp på sina stappliga små ben💚 å hur han letade efter spenarna för att dricka sin första mjölk...det var så att glädjetårar nästintill kom...det är en sån fin stund att få bevittna detta och jag blir så lätt berörd...
både jag å ängela njöt så himla gott därinne hos fåren💚jag skulle kunna tillåmä sova ute hos djuren om nätterna bara för att få vara nära dom..mår ALLTID bra kring djuren...å har alltid gjort.....💚
denna dam skulle föda närsomhelst hon oxå...å jag tyckte det var en sån fin upplevelse att få känna lammets spark när jag höll om magen på henne😍💚

💚💚💚



mammas mjölk är den allra bästa se`j💚💚💚
om några år..i samband med att ängela ska skifta skola till högstadiet...så kan det komma att ske en större förändring för oss-hela familjen...både vad gäller geografiskt och hur våran livsstil kommer att se ut😍💚😍 en dröm som jag har haft sen jag var liten, kommer då att gå i uppfyllelse..samtidigt som vi tar steget mot ett (mer iallafall) självförsörjande liv😍💚💚💚 varför vi väntar..är pga ängela och hennes skolgång...efter ett jäkla kämpande för att hon ska få rätt hjälp i skolan så tar vi nu vara på att det funkar och vi vill inte riva upp det när det äntligen har börjat funka🙏
..så vi tänkte göra denna förändringen i samband med att hon skiftar till högstadiet. och vi alla tre pratar redan om det och fantiserar om hur det kommer att bli😍💚
så sett så blir det ingen hastig förändring för ängela..utan då är hon väääl förberedd💚
två som blev bästisar,hihihi💚😍
hahaha😉😂 ja..vaaa vi mammor får stå ut med va😉men hon ser både van och oberörd ut😉
innan vi åkte bort till jon och djuren, så kollade vi till celines grav💖 hon begravdes under en ung ek💚så det är som att hon hjälper den att växa, å blir en del av det på något sätt...det känns fint...💚
lilla älskade celine...du bodde inte hos oss länge...med gjorde ändå ett stooort intryck på oss..med DIN alldeles egna personlighet💚 vi älskar dig lilla gumman💖
jag avslutar det här inlägget med två bilder som egentligen inte hör till ämnet..men som jag hittade när jag förde över mobilens bilder till usb-stickan igår😊 en bild på jimmy..min alldeles egna😉, speciella och unika...och då menar jag veeeerkligen unika jimmy😍💗
å så hittade jag ett litet minne från medeltidsveckan/hova riddarvecka i hova😍 självklart (vad annars😉) så hade man ju på sig medeltida klänning å kom hem med en ansiktsmålning😍 det är inget farligt hörrni.....!! att sticka ut ur mängden😊 VARFÖR "följa flocken"?!!! när man kan gå sin alldeles eeegna väg💚

man LEVER......på RIKTIGT......!💪😍💚

prova själv...