lördag 4 april 2020

Funderingar...

jag undrar ibland...och funderare/filosof som jag är..så har jag genom mitt hittils 37-åriga liv kunnat se ett mönster på något sätt... det äär kanske individuellt?..men ja...

för bara tio år sen så gick mina tankegångar på ett mycket mer annorlunda sätt än vad dom gör idag..
det är rätt fascinerande egentligen..men oxå lite sorgligt.. man trodde att livet skulle se ut på ett visst sätt...man var heeelt säker på att man skulle leva i drömhuset med sin partner resten av livet ut...det var man liksom tvärsäker på...å allt kändes så rätt och vi skapade ett nytt liv tillsammans-och det underbaraste lilla barn kom till världen💖

livet var på topp tyckte man, å jag stornjuter av att  få se vår lilla "blomma" växa och utvecklas💖💖💖
...men så hände något i mig ju mer åren gick...mitt inre kom ikapp, om jag kan uttrycka mig så...jag började se saker klarare...och mitt inre började att längta...och "skrika" efter det som jag har hållt inne i flera år...det ja omedvetet hade hållt inne...var den ena delen av mig själv...och det är sådant som jag har förstått nu i efterhand.. på den tiden så stängde jag av musiken eller bad min andre hälft att  sänka...jag kom för mycket i kontakt med något annat i mig när jag hörde musiken och känslan den gav....jag var ENDAST MAMMA ANNA och skogsmullen i mig levde ut för fullt (vilket jag totalt älskar!💚) men levde ut helt i mitt väsen...det gjooorde jag inte😔 å idag lyssnar jag på musik nästan vad jag än gör här hemma....från att jag knappt ens tålde att lyssna på musiken när min f.d sambo lyssnade på musik. bara en sån enkel grej som jag märker en helt tvärtomskillnad på idag😮
jag intalade mig själv att si och såhär gör jag för att just det där ska bli bra, å om jag gör på det eller det sättet så blir det bra osv,osv.. men man kan säga att rösten inom mig..kom ikapp...å jag bara var tvungen att slå mig loss....
nu gick jag in lite mer ingående här..men det jag egentligen ville få fram var att man har ofta en bild av hur ens liv ska se ut, och det framförallt i yngre ålder...vilket genom åren (och att man själv utvecklas och kanske därmed förändras) kan förändras till något som man kanske aldrig trodde innan..
så skulle jag vilja säga att det är i mitt fall...de som kände mig då på deeen tiden och hur jag var dåå...dom skulle troligtvis inte känna igen mig idag. då livet har gett mig ännu mera tuffa prövningar och gjort min "hud" mycket tjockare💪 jag har på senare år insett att jag har varit alldeles för godtrogen som sagt!!! och det har jag ju verkligen nu tagit lärdom av (det har väl blivit en av lärdomarna i mitt liv) och det har nu oxå då gjort att jag har brytit med de människor..även inom familjen..som jag har gett alldeles för mycket energi till utan att ha fått något tillbaka! och som numera bara taaar av mig energi. så ja...rätt å slätt så tillåter jag inte att någon mer energi tas från mig, å THATS IT!! 

så jag har helt sonika brytit med dessa människor!! å så levde hon lycklig i alla sina dar😉😍💪💚
å mer behöver jag inte orda om det!

men det är lite farcinerande (stava jag rätt där nu😉) iallafall, hur ens tankesätt om livet och hur man har tänkt sig det..faktiskt kan förändras genom åren ju äldre man blir och vad livet utsätter en för. nåt jag har tänkt på bara sådär... å dom som nuu är i den åldern som jag var i när jag för bara 10år sen hade ett annat tankesätt...hur kommer deeeras liv se ut när dooom är i den åldern jag är i nu..  det är lite som att livet är uppdelat  i olika "faser"...och man värdesätter hela livet på ett annorlunda sätt nu än vad jag gjorde när jag var runt 30år😮💚 i mina tankar har jag verkligen utvecklats, det är något jag märker. som sagt...man värdesätter på ett helt annat sätt nu..än för bara några år sen. jag har verkligen reflekterat över det.

ja...livet är bra farchinerande (men va faan...jag verkar inte kunna stava det ordet)😂😂

det här inlägget var i den filosofiska andan😊 å kanske lite svårt för er att hänga med😉 menmen jag skrev av mig lite iallafall😊 det är något jag verkligen har slagits av då ens tankar om livet har förändrats på bara några år....nä jag var bara tvungen å skriva om det lite😊
jag avslutar med en bild på den senaste gåvan jag fått från mina kunder på jobbet😍😍😍 sånna här överraskningar när man jobbar, ä ju riktigt kul ju...ååå NOMNOM😉😍😉

Jäklar vad sent det blev nu😮

behöver sova..men FÖRST  jonna jintons senaste på "tuben"😍💚

"ADIOS AMIGOS"😙