måndag 26 december 2022

Granna`mys...

 

...när den är som bäst😍 vi blev bjudna in till en av våra grannar i lördags på tysk glögg å soppa å gottigott😍


dä va egentligen meningen att dom skulle göra upp en eld ute å att vi skulle vara ute i vinterland, men dä blåste så in i jotans så dom ändrade planerna till insidan istället, å så blev d en eld i öppna spisen istället😍

det va genuint en så himla fin kväll med goa skratt🙏 iallafall TRE olika språk surrade ut i rummet😄 dä blir svenska, tyska å engelska när vi umgås😃


å dom har ju fått en ny liten familjemedlem i form av lille herbert som är en liten staffordshire bullterrier💙 visst ä han en riktig liten sötchock💞 å mä sååå mycket energi-så att få en bild på lille plutten va iiinte lätt haha


dä pratades motorcyklar, nyårsfirande, fiske, övernaturligt, göra upp eld nere vid stranden mm.mm😃 


å just det...en sak till som jag fick reda på (och INTE blev förvånad över) var att flickorna häromdagen såg en kvinna i ett av fönstren på andra våningen i det vi kallar "spökhuset" jag undrar i mitt sinne om det är just den kvinnan jag har känt av därinne? så jag blev absolut inte chockad när heidi berätta detta för mig.. å för dom som inte vet så är det alltså ingen som bor i detta hus, å har inte gjort på mååånga år. det är helt tomt och inte beboeligt längre. så ja...denna kvinna var inte en fysiskt levande kvinna iallafall, så kan man ju uttrycka sig😲



en liten pussel i vår långa alle💚 när man tar sig ner genom vår alle, så ser man landskapet på andra sidan vättern, bl.a borghamn, så ja..om vi inte hade lite skog mellan oss å stranden så skulle vi rakt av haft sjöutsikt från HUSET💚


heidi å gänget har gjort dä såå mysigt med den stora tända granen framför huset🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar