lördag 15 juli 2023

Den gamla stalltjejjen...

 


...i mig kommer helt klart fram när hela familjen är med när ängela har sin ridlektion😍💚


jag känner ju ett band till djuren...så har det alltid varit..🙏


helt utan inbördes inverkan från oss föräldrar så har ängela fått sitt hästintresse😍 jag har istället mer varit emot det pga av att det är stora djur som är bra mycket starkare än oss, å jag har varit rädd för hennes säkerhet helt enkelt..men nu när hon är såpass stor så förstår hon mer och jag känner mig då säkrare😌💪


sista lektionen innan sommarlovet så hade dom voltige träning i ridhuset😍 å när jag ser dom utföra detta så tas jag direkt tillbaka till när vi under ridlektionerna, gjorde samma sak när jag var kring ängelas ålder, fast då i mariestads ridhus

men jag har oxå märkt att flera saker har uppdaterats sen min tid för sisådär 27år sen😄 något som gör mig väldigt glad dock är att spiltorna numera är förbjudna💪
jag minns så väl hur många av hästarna på ridskolan jag red på som barn, stod timvis å stirra in i en vägg basicually, det var långt ifrån alla som hade åtminstone ett fönster att se ut genom😕 så den regeln gör mig sååå glad🙏 bort med spiltorna å låt hästarna stå i boxar istället!

här på ängelas ridskola så står alla hästar i varsin box🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar