onsdag 16 februari 2011

älskar din sång....

nu i di senaste dagarna så har jag haft en extra välkommen matgäst på smöret precis utanför fönstret<3 nämligen koltrasten<3  jag har inte sett koltrast på bra länge nu får jag nog erkänna..jag har saknat dom o deras "kvickrande" :) ett nytt ord som jag nu uppfann,hehe;)men ni som vet hur dom låter vet nog vad jag menar med "kvickrande" ..det är svårt att förklara fågelläten..man får lyssna på dom istället<3 o när våren kommer och sommaren..då sjunger dom så vackert<3 o när jag ligger o ska sova,o så har jag fönstret öppet,o så sitter koltrasten ibland på antennen på taket precis över sovrummet..o det är så vackert o låter så klart<3 längtar efter sången extra mycket nu när denna lilla man har visat sig:) <3 jag ska försöka att fotografera honom...jag fick faktiskt komma rätt nära förut men då för en gångs skull så hade jag ingen kamera på mig:/  men om jag får han på bild så ska ni få se honom<3 han är så välkommen så:)

näe..mina damer å herrar;)  nu e dä dax å sova för en nattarbetande dam som jag;)

hej svejs alle` :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar