tisdag 22 februari 2011

"mina" djur...

 häromdan när jag va på väg hem från stan så såg jag helt plötsligt räven som låg på sidan av grusvägen framför min bil..så jag stanna o fiska fram lilla kompaktkameran(som alltid är med mig) den stora kameran e ju lite svår o ha i fickan ju;) men denna har jag med mig vart jag än går iallafall<3 man vet ju aldrig när ett bra fototillfälle dyker upp,eller en stund man vill fånga<3 o jag knäppte några bilder men det va ju påväg att bli mörkt så dom blev inget vidare o han va ju inte så jättenära mig heller,men denna tog jag utan blixt då..o jag tyckte nästan bilden blev lite mystisk..siluetten av räven.... här fångade han en god munsbit under snön o sen trippade han iväg bortåt skogen därborta..
 här bilder tagna inatt på mitt arbetspass..det va ett helt gäng med rådjur ute på gärdet några låg o vila o de andra såg ut att äta(snön e kanske inte så djup,så dom hittar nog lite mat ändå kanske)?!.. jag matar dom dock fortfarande här hemma<3
 här står rådjursbocken och funderar:) är hon i den dära gula postbilen farlig eller inte;) ?
 några till<3
 och som jag skrev i tidigare inlägg så berätta jag ju om hyresgäster i röret uppe vid kraftledningen.. o ja... här är hyresgästerna<3
 jag har inte tagit kikaren än o kollat om det är pilfinken i år igen?? (undra vem den tredje är) hehe hon kanske har två karlar denna dam;-b aj då;-)
 här är hackspetten stig och äter på smöret som hänger på gångjärnet utanför köksfönstret....? fast jag blir lite osäker nu...jo men visst är det så att honan har röd fläck på nacken och hannen inte.. ??? jag har blivit lite glömsk
;-b
å koltrasten har varit här flera gånger kan jag förtälja<3 det gillar jag<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar