måndag 21 februari 2011

kärleken...

 kärleken till livet...som för mig är djuren,naturen,solen,vinden,regnet,dom jag älskar ...ja..allt... när jag imorse hade skjutsat ängela till dagmamman och kommit hem,på vägen upp till vårat hus så stannade jag och bara lyssnade och njöt<3 o vad mycket liv det var omkring mig<3 hackspetten längre bort som trummar mot ett träd,och ännu en som trummar i skogen bakom mig. domherren som sitter inte så jättelångt ifrån mig och pratar lite..o dom har ett läte som jag tycker låter så sött<3..det låter som dom riktigt tar i på slutet,det blir bara gulligt<3 som sagt så är det svårt att förklara fågelläten.. och flera domherrar sitter i våran ek och pratar dom likaså<3 och bakom mig bortåt grannens gärde så hör jag skatorna som dividerar om nånting:) allt detta jag hörde var som ljuv musik för mig..o jag kände en sån kärlek till livet<3

 när jag sen kommit in o står lite o kikar från ängelas rum ut innan jag skulle gå o få några timmars sömn efter nattens pass så ser jag återigen ett gäng domherrar<3 o tänkte..hinner jag hämta kameran? så jag sprang in o hämta kameran o det satt åtminstone en vacker liten domherre kvar<3så då knäppte jag lite minsann.
 när jag ser alla domherrar så undrar jag också lite lätt..ska det bli snö?!.....
här flög han vidare..och jag går o lägger mig under mitt vaaarma gosiga duntäcke och far till drömmarnas land en stund:)

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar