fredag 1 juli 2011

inställd räddningsaktion...

 förut när jag kollade ut genom altandörrsfönstret så upptäckte jag denna lilla krabat<3 och det kunde då tänkas att han fort in i rutan:-( ...
 han satt där stilla en lång stund...jag kände att jag ville hjälpa honom på något sätt... så jag gjorde en liten bädd i ett glasspaket (utan lock)  och så gick jag o lillan ut till honom..
 jag satt och klappade honom en liten stund och tänkte sen bära upp honom,för jag misstänkte att kanske vingen var skadad:( men där ni:-) jag hade tydligen fel,för han kunde allt flyga:-) men han verkade lite snurrig ändå..så kanske att han drog på sig en liten hjärnskakning;)..
 är man snurrig och lite stressad så kan det bli lite tokigt....
 detta ser ut som en blåmesunge<3 en liten söt krabat<3
 är detta riddarsporre?? det var längesen jag gick floristlinjen;) vacker iallafall<3..
 och regnet som faller har satt sina spår i form av vattendroppar<3 vackert<3....
och jag kan säga att det är stoor ruljans vid talgbollarna utanför köksfönstret:) de mesta verkar vara ungar just för tillfället<3 och då kan man ju faktiskt ta sig in i talgbollshållaren;) dä ä allt bra å vara liten ibland:) <3  jag hoppas dom även lär sig att skaffa mat på egen hand oxå bara:-/  <3

en sak till ja...igår så va jag o lillan på melldala trädgård och handlade lite:) jag köpte ett fågelbad som jag nu satt på en stor trave med stenplattor utanför köksfönstret OCH så köpte jag en "två i ett" holk...fågelholk på vår o sommar och fågelmatare på höst,vinter som jag även den ska sätta utanför köksfönstret:-) jag ska visa er när allt är färdigt:-) jag är jättenöjd iallafall:-) å jag kan verkligen säga att det var "lagom" svettigt att kånka å stånka med dom dära tunga stenplattorna igår;-b MEN vill man så vill man;-)

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar