onsdag 21 mars 2012

Älskade vår...

 nu...nu börjar våren på allvar att visa sig<3 och undrar om ni verkligen kan  förstå hur mycket jag njuter...som sagt,jag tycker att alla 4 årstider bjuder på sitt vackra<3 MEN våren och sommaren är det klaraste favoriterna<3  

-och just detta att jag verkligen får njuta nu..är jag så otroligt TACKSAM över... för som jag tidigare skrivit lite kort om så har jag ett sjukdomstillstånd som jag medicineras mot (obalans i seretonin nivån,då symptomen är bl.annat depression och olika sorters ångest) HUA,HUA!!! jag vill ju helst inte äta någon medicin,men i detta fall är jag tvungen att göra ett undantag för att orka fortsätta leva om jag ska vara ärlig. Det som detta sjukdomstillstånd gör med en.. önskar jag ingen!! detta är 50% ärftligt och jag verkar tyvärr ha drabbats precis som en familjemedlem till mig och hon i sin tur från sin farmor. och jag ber av HELA MITT HJÄRTA att ängela INTE ärver detta. men jag kan ju tro ändå att chansen är liten där. hon får vara frisk vårat lilla hjärta<3 det har jag bestämt! ;)  och en sak som jag lärt mig i det här är oxå...att för att VERKLIGEN förstå hur det känns att ha detta sjukdomstillståndet, så måste man ha varit med om det själv... det handlar inte om att vara lite deppig bara..eller ha lite ångest...jag kan meddela er att det är milslångt avstånd mellan en frisk människas deppighet och ångest, och detta sjukdomstillståndet! 

-så efter att ha känt av detta i snart ett år, så kan ni då kanske förstå hur mycket jag verkligen njuter nu...att bara få vara anna...som känner glädjen till livet och kan njuta fullt ut av det som livet ger...inga ord kan egentligen beskriva den tacksamhet jag känner.....<3 TACK...

-men nu ni..så har jag skrivit sista ordet om det hemska!  

jag bjuder er här på bilder som jag tagit i dagarna (med en lånekamera eftersom min är på reparation) och det är inte samma kvalitet,det märker jag. MEN jag hoppas jag kan förmedla en känsla iallafall..<3
bilden ovan visar det skådespelet som är en av anledningarna till att jag älskar mitt jobb<3
 och återigen så är det måånga rådjur på samma gärde som tidigare år och betar, med solen som går upp bakom dom<3
 och ni kan nog förstå hur mycket jag njuter när jag är i skogen och bara insuper allt...<3
 och krokusar ploppar upp både här och var i våran trädgård<3
och denna lilla vän ska ju oxå få äran att stå i centrum lite:) han/hon var min medresenär när jag hämtade ängela idag. en lurvig liten "boll" :-) när vi kom hem så släppte jag ut honom i det fria<3 en riktig liten lurvboll är han,hihi

hoppas att även ni njuter för fulla muggar<3

<3NU ÄR DET VÅR<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar