fredag 30 mars 2012

andsorg.... och pilfinksglädje..

 inatt under mitt arbetspass så var jag med om något väldigt tragiskt......mina tårar rann och det skar så ofantligt i mitt hjärta.... -jag upptäcker i sista stund att det var något mitt i vägen,men kunde väja förbi det...jag åkte bort till lådorna för att lägga i tidningarna och vände och åkte snabbt tillbaka för att kolla vad det var jag såg?   och det jag såg var hemskt....  på vägen ligger en andhona påkörd och livlös..och bredvid henne står andhannen troget vid hennes sida där mitt i vägen...det var så sorgligt att se...han bara stod där bredvid hennes livlösa kropp... dom skulle bara ta sig över vägen...och så kommer vi där med våra stora åbäken till bil och plötsligt så ligger hon bara där...hon är inte längre i sin kropp... och han lämnade inte hennes sida..han bara stod där..ni först inte,det var så sorgligt att se.... jag bar hennes livlösa kropp bort till gräset och jag strök min hand över henne om och om igen och pratade med henne.....det var första gången jag bar ett livlöst djur i min hand... det tåras i ögonen när jag skriver om detta nu... så nu så vill jag tänka på något som istället glädjer mig<3...
 ...och det är att det verkar som att herr å fru pilfink har bosatt sig "i" vårat hus även dom. det är svårt att se dom här..men där sitter dom och vaktar sitt lilla bo och antagligen kanske små,små ägg<3

 en liiite mer tydligare bild på herr och fru:-)  har jag tur så kanske jag får uppleva små pilfinksungar som ska lära sig flyga framöver,jag får hålla ett öga varje dag och se hur det går för den lilla familjen<3
..och här till något heelt annat;-)  nämligen två tjejjor mitt i chokladbollsbaket här förut, å då kan man se ut såhär ;-b hihi

ta hand om er<3

hej då:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar