tisdag 17 april 2012

öppet hus hos Lasse-maja;-)

 ja,mina kära...ikväll bjuder lasse-maja till öppet hus i hennes "nyrenoverade"  koja;-) 
igelkotten thord har gjort entre`igen, och det oxå med igelkottbajs i lasse-majas koja-går inte an här! så för att "min" lilla vildkatt ska få ha sin koja ifred så har fru jonsson totalrenoverat;-) 
och här är resultatet-en trerummare med två våningar:-) inte alla vildkatter som har det;-) kojjan är fortfarande stationerad på våran altan:-)
 denna planka får damen traska upp på om hon inte orkar höppa;-)
 och då kommer hon in i "köket" där det varje kväll serveras mat och vatten! 
jag vill inte att hon ska bli för beroende av mig så därför får hon mat en gång om dagen ,och så fångar hon möss och (tyvärr) :-/ mina små bevingade vänner ibland..men det är ju naturens lag:-/....
på nedanvåningen så kan hon vila på maten i sin myse koja<3 detta första rum angränsar till det lite mysigare rummet med den skönaste filten:-)

ja...och i helgen har jag ju tänkt att åka till Österlen och hälsa på lina<3 vilket jag ser massor fram emot<3  MEN nu hör jag rykten om att det ska snöa i stora delar av sverige:-(  det och mina sommardäck är ingen bra kompination alls:-/  nu ska ju alla ha bytt till sommardäck,så ett snöoväder?? -NEJ TACK!

hoppas nu att vädergudarna har fel!!!!!

för jag har ju sett fram emot denna resa så mycket<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar