söndag 30 juli 2017

Kata gård....

..ja...dit for jag, ängela å hennes kompis sanna å jimmy häromdagen :-)
ängela å sannis vid "örtagården" utanför varnhems kloster <3 å lilla sannis kämpar på med sin brutna arm stackarn :-/ dä va ju ingen rolig start på sommarlovet att falla å bryta armen...men hon verkar ta det med ro ändå. vi fick bild skickat till oss från sjukhuset dagen efter sanna hade opererat armen..å ängela visade sådan medkänsla lilla gumman å det enda hon ville var att hälsa på sin kompis på sjukhuset..lilla gumman..<3
däruppe..låg kyrkan för mångamånga år sedan...kan det vartit ungefär denna syn man såg när man kollade upp mot kullen.....

väl uppe vid kyrkan så ser vi varnhems kyrka därnere den är fortfarande vacker i mina ögon (de har grävt fram en gammal kyrka från vikingatid häruppe och även hittat gravar)
över den framgrävda kyrkan..så har dom byggt denna byggnad över kyrkoruinen.... kan berätta att både jag å jimmy fick en märklig känsla genom kroppen så fort vi kom in här....jag kände en obehaglig känsla som var svår att beskriva och det var som att det nästan blev ett tryck för öronen...energin var väldigt märkbar på den här platsen...väldigt märkbar för min del......
dom har också hittat denna grav där `kata` ligger...en kvinna som levde i en helt annan tid för mycket längesen...tillbaks till vikingatid...   jag måste säga att detta var första gången faktiskt som jag har sett ett människoskellet på så här nära håll...och på riktigt...det är lite svårt att fatta.....
..endast skellettet av henne kvar efter så lång tid...

här har dom precis hållt på med mera utgrävninig.....tänk vad detta kan berätta för oss om en helt annan tid i vår historia....<3


på en sådan här plats känner man mycket.......<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar