söndag 8 april 2018

Vi förstår nu allt klarare...


...vad gäller vår älskade lilla dotter<3 utbrotten som te`r sig på sådant vis som inte riktigt hör till det "normala", svårigheten att lyssna på oss, och ta in det vi säger plus ett par andra grejjer till som kanske inte riktigt hör en 8åring till....men det är oxå grejjer hon skäms över så det håller vi för oss själva. har även upptäckt att hon har förändrats...att jag inte riktigt känner igen henne...hyperaktiv i kroppen och även talet...som att hon stundtals far fram i 200km/h. och det är något jag inte känner igen sen innan... det är riktigt jobbigt att inte riktigt känna igen sitt eget barn från så som hon var innan...det känns mycket tungt....men vi måste utgå från den nya tillvaron nu.... göra det bästa för henne och även se till att vi föräldrar orkar ge henne allt hon behöver<3....

jag och jimmy fick prata med en kurator och ängela fick vara med psykologen under den tiden. och denna kuratorn var mycket duktig och fick oss att förstå mer vad som skedde...

och efter den långa stund om vi fick prata med henne, så vågade jag ställa frågan om hon skulle kunna se på det som hon fått fram genom mötet...om ängela lider av någon form av diagnos?.... och när hon tittade på grundproblemen som hon fått fram så skulle det isånnafall luta åt adhd-autism hållet... så troligtvis (kommer kräva det om inte annat) så blir hon utredd nu så småningom.

så våra små aningar besannades lite där, vilket nånstans faktiskt känns som en lättnad........
men det är ju fan inte lätt för vårt älskade barn när detta varvas med ångest och/kräkfobi :-( men allt detta ska vi arbeta med nu enligt alla konstens regler...
och är det så att en diagnos fastställs..så blir det lättare både för henne själv (då hon får en förklaring till varför hon beter sig på ett visst vis, vilket hon tycker är jobbigt själv) och det blir även lättare för oss i benämning hur vi ska hantera situationen osv...man får då en större klarhet och kan därmed hantera situationen på ett bättre sätt möjligen. och även ängela själv får en förklaring och kanske känner sig "tryggare i det" på nåt vis?!


nu i veckan som var så tog jag med mig tiger och flickorna (ängela å kompis<3 ) bort till hjo så jimmy fick vila..då vi "byter av" varandra med med jobb,ängela och sömn om vardagarna. å just detta dygn hade hon haft flera utbrott...vilket tog på oss rejält :-/ som sagt...en stund i taget och en dag i taget! så måste vi göra nu, tills detta är helt igenom och tills ängela är balanserad och även vi balanserade igen. kan ta en period nu då. men det finns en ände på detta tuffa. och med våran styrka i oss själva och styrkan och samarbetet vi har TILLSAMMANS så fixar vi denna tuffa färd genom stormen<3

så....ja...ni därute som har yttrat er om min/vår uppfostran ang.ängela...fri uppfostran hit å dit å BLABLABLABLA!!! du/ni kan ju lära er att ha förståelse för andra människor som är olik er själva och oxå lever i en annan livssituation som kanske oxå innehåller sjukdomsdiagnos osv.

så ja....du/ni kan från å med nu hålla tyst!!! å ta er i häcklefjällan helt enkelt!!!

koncentrera dig/er på er själva istället och bli medveten om problemen du själv ev. har... för en sanningens ord som jag har lärt mig och fått vetskap om,...är att när man ständigt påpekar hur "dåliga" andra är på olika sätt å vis..så betyder det att det är något hos personen själv och deras egna livsituation som inte känns riktigt bra. men då rekomenderar jag att man tar tag i DET istället för att börja klanka på andra och deras situation å liknande!

å med dessa visdomsord så avslutar jag detta inlägg<3