tisdag 8 maj 2018

Den där stunden...

ängela med bästisen ebba💜💜 som ville att jag skulle ta kort när dom gjorde ett hjärta tillsammans med händerna😊
så söta💜💜
samtalar bortemellan med mina muande vänner under arbetspasset😄💚 här störde jag visst mitt i frukosten😉
snygg frisyr där duh 😄
grilla i grevbäck...sååå mysigt💚 å min bästa svärfar💚
"hon" har skåj mä kameran😉
barnen vid den lilla bron vid den lilla bäcken💙
💚💚
..att ha en bästa vän...💚
..att vara i just grevbäck...och naturen därom...mår vi bra av just nu...💚

nu...när det är jobbigt för oss hemma...så mår vi extra bra av att vara i grevbäck...det är helt fantastiskt och så jäkla glädjande å se ängelas framsteg i detta som hon genomgår.. men är oxå väldigt jobbigt när vi inte når henne....hon är extremt aktiv/hyperaktiv...och kan få utbrott genom att bara få ett enkelt nej...och det verkar inte som att hon alltid förstår det mest självklara...alltså...vi måste säga till henne vid tillfällen då vi egentligen inte ska behöva det...och ändå så fortsätter hon med beteendet som vi nyss sa till henne om😑 det är lite svårt å förklara....men det är något som inte va som innanj j och när hon bråkar så ter det sig så märkligt...hon tar inte in det vi säger, vi når henne inte alls vid dessa tillfällen...å det är enormt frustrerande...just detta att helt plötsligt behöva säga till henne om de mest självklara ting kan tyckas....man får en känsla av både frustration och undran....en undran över om eller vad som inte står rätt till..det är känslan man tyvärr får vid dessa tillfällen....och jag måste medge att jag kommer troligen bli lugnad och kanske oxå får en större förståelse för hennes beteende när hon nu kommer att bli utredd av BUP (dom vill göra en utredning på henne då vissa indikationer tyder på att där kan finnas nån form av diagnos) så vi får se vad den ger och om den ger något?...

så från morgon till kväll så vill damen aktiveras HELA TIDEN, kan inte sitta still nån längre stund...det blir mycket svårt att slappna av även för oss...så att tänka på sitt eget välmående/sig själv det finns inte någonstans nu tyvärr. dock är det väldigt viktigt att även rå om sig själv så man kan vara "sitt bästa jag" till dem omkring...vissa behöver kanske inte alls den tiden utan dom "bara köör" men tyvärr så är jag en av dom som skulle behöva mycket meditation dagligen...tid för eftertanke, att ha även ett lugn omkring mig...och även ta hand om mitt "tempel"...ja...allt hör ju ihop...kropp å själ......💚så när något kräver allt av mig (och jag inte har någon tid till att ladda upp mig) då ska jag erkänna att jag mår inte bra...alls....och är rädd att hamna närmare botten (vilket är min största rädsla)
så...ni därute som känner mig på ett eller annat sätt...jag mår inte heller så bra just nu och orkar därmed kanske inte närvara på alla kalas och dylikt där det är många människor...jag behöver verkligen ALL tid till att ladda....och jag har lärt mig att alltid följa mitt hjärta och har lovat mig själv att fortsätta med det!!💚 
så...döm mig ELLER FÖRSÖK ATT FÖRSTÅ mig. det är upp till er!!

i slutändan så önskar jag så högt att ängela får sin balans i livet...💚 och att man själv även hittar balansen i sig själv igen. men för att jag inte ska gå i bott så får dom omkring mig ha förståelse för mina beslut som jag tar nu!!!! 

-för återigen.....GÅR JAG I BOTT, SÅ GÅR ÄNGELA troligen I BOTT...å det FÅR INTE HÄNDA!!! å så är det överlag med oss människor....vi är jävligt!! bra på att döma andra och är övertygade om att det man själv gör är mycket bättre än det andra gör. ISTÄLLET  för att ACCEPTERA och ha FÖRSTÅELSE för andra människor...! för mig är DET en självklarhet!!

så...när man mår som man mår nu...så är just DEN DÄR stunden GULD VÄRD.....där jag sitter på bron vid bäcken och hör fåglarnas sång och den porlande bäcken....den stunden höjer min energi och får mig att känna att jag klarar allt som "kommer emot mig"...senast jag kände den känslan var när jag satt på denna lilla bron över den lilla bäcken..i grevbäck💚 tack............
*hihi* när jag har klippt jimmy så brukar jag gå ut med hans vita hår till fåglarna så dom får mera bomaterial, denna lilla sädessärlan ville ha en ljus inredning i sitt bo *hihihi* 
den lilla vita tussen i sädessärlans mun är tar nästan upp hela ansiktet *hihi* så sött
💚
svärfar å svärmors damm i deras trädgård💚

...så den där stunden....måste jag ta tillvara på....det är ett måste om jag ska klara av.....!!! så vad människor omkring mig tycker och tänker om mig ger jag `blanka` i.. och jag märker direkt, och VET vilka som förstår mig/oss. och dom har även egen erfarenhet av liknande som oss, å vi vet att dom finns där natt som dag för oss om vi behöver hjälp och dom har även oss💚

...för vi "åker/har åkt i samma båt" och har full förståelse för varandra ömsesidigt...💚vi känner en gemenskap och fullt stöd och förståelse i varandra. DET är mycket skönt för oss och dem.

att åka igenom livet på "ett bananskal" det är inget vi fått göra...men oj vad mycket starkare man blir av det tuffa i livets gång!!... det som kan kännas som att det förgör en`....ser till att man går ÄNNU starkare ur det!

ordspråket...DET SMÄRTSAMMA SOM INTE DÖDAR DIG...GÖR DIG BARA STARKARE!!💚💚💚💚💚

SÅ..hur smärtsamt något än verkar....så är man tacksam för styrkan man har fått ifrån det....

💓sluta aldrig kämpa!!!!!💓