lördag 22 december 2018

Andra och sista gången...



...hoppas jag att detta blir!!
104kg.....Det va 8år sen sist😮😱 och då jag har märkt positiv förändring ändå (som jag tidigare skrivit) Å det får mig då att inse hur mycket min kropp måste ha vägt bara för några månader sen.. Och det skrämmer mig hur dåliga värden min kropp måste ha haft för bara några månader sen då jag bevisligen har vägt ännu mera än dessa 104!!!! kg😟😲😲😲 jag har alltså satt mig själv...å min hälsa så jävla mycket åt sidan förstår ja under detta året, som har varit ett mycket tufft år som ni vet😢 vi har kämpat (och kämpar fortfarande) för att få "livet att funka" i det som vi är i nu med vår älskade dotter..

all tröstätning...orkeslösheten som oxå gjort att vi inte ens orkat laga mat många gånger och det har då lett till massor av snabbmat å gu vet vad😲
och detta har givetvis lett till en rejääääl viktuppgång och....högt blodtryck..och deeet skrämmer mig framförallt....det höga blodtrycket.....

så allt detta gör mig ännu mer tacksam..över att jag är tillbaka i min vanliga livstil igen👌😍 och jag känner hur bra jag mår i det och känner verkligen att jag är inne på mitt vanliga livsstilspår igen!! TAGGAD😍
vinterland kring vår lilla stuga💚💝
å jag vill bara betona att det är iiiinget fel i att vara mullig, kraftig, tjock...kalla det vad du vill.  det som jag känner är rädslan av att ha högt blodtryck...för det kan i längden vara riktigt farligt...jag vill inte att min dotter ska förlora sin mamma pga .t.ex då hjärtinfarkt och dylikt (som högt blodtryck kan leda till) så när det blir tufft hädanefter så finns tröstätning inte längre på kartan!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar