lördag 8 december 2018

Så klockrent...


...att detta reportaget på kalla fakta kom just i den tiden vi är i nu här hemma...
jag blev tipsad att kolla på det, vilket jag gjorde...och vad kan jag säga mer än att...VI ÄR VERKLIGEN INTE ENSAMMA om att ha ett barn som är "hemmasittare" med ångestproblematik😨😟 asså....vi är sååå många som delar detta...och sååå många ord som sades i reportaget skulle lika gärna kunna vara mina egna ord.... jag inser medans jag kollar på detta kalla-fakta reportage att det som vi upplever varje dag nu här hemma, vi är en av måååånga familjer som lever just såhär... jag inser och känner en lättnad nånstans över att vi är flera som upplever samma sak.. vi är flera som delar detta...

direkt efter programmet så tar jag kontakt med flera av dom och går även med i faceboook-grupper där dessa familjer finns. och skrev även med en av mammorna som var med i kallafakta.

enligt undersökningen som gjordes innan reportaget så är just nu 5500 barn s.k hemmasittare i sverige...men vi har förstått att därtill är oxå ett mörkertal...så det är nog långt fler barn än dessa 5500...😲

och det som vi och dessa familjer har gemensamt är att vi vet hur det VERKLIGEN är.... det ÄÄÄR inte bara att göra si och så.. (som kanske funkar på ett "vanligt" barn)  hur många gånger har man inte fått höra *det är bara å visa vem som bestämmer!! *det är faktiskt skolplikt, det är bara att ta henne till skolan, det är en förälders fel att dennes barn inte går till skolan* osv, osv😠 men vad tror ni?!! tror ni inte att vi har beprövat det som ni har gjort. tror inte in att vi har försökt aaallt!!! 

och vi vill inget hellre än att våra barn ska må bra och få ha det så bra som möjligt💚💖 precis som ni andra vars barn som hoppar glatt till skolan...

våga aldrig döma oss föräldrar till "hemmasittare" för ni har INGEN ANING hur det är innanför våra väggar och vad som pågår inom våra barn...

men jag kan VERKLIGEN säga det.. att dessa barn vars liv inte går som på räls...vilken livserfarenhet dom bär på och vilken otrolig visdom dom bär på och får genom det dom upplever.
jag brukar säga det...att det brukar ofta vara gamla själar i dessa barn..och det är något jättevackert och något som alltid kommer att följa med dom genom livet...💚

de barn som för andra kan verka udda...dessa barn bär på nåt så stort och är speciella och kan komma mycket långt i livet om dom får rätt verktyg och rätt förutsättningar för just dom..💚

vi är inte ensamma...vi har varandra och kan finna stöttning hos varandra när det är extra tufft💚

så du därute (om du/ni läser detta) säg ALDRIG mer att jag är en dålig mamma till mitt barn eller att jag gör på fel sätt hit och dit!!

för du vet INGENTING om våran verklighet här hemma samt de andra familjerna som är i samma situation!!

yttra dig ALDRIG om något som du inte har en aning om hur det känns!!

för det är först när någon har förståelse som denne VERKLIGEN kan förstå vilken situation den andre sitter i!!!

så ja...håll snattran hädanefter👊!!

det var mest det😎👌