lördag 15 december 2018

Året som var riktigt bra...

...bilden ovan är från när vår lilla ängel gick i 1:an💕 det egentligen enda året som ängela trivdes och hade det riktigt bra i skolan💚 hon växte och utvecklades och trivdes bra i skolan💚

hoppas att hon får uppleva det igen.....😟...

många mer med ängela är idag s.k "hemma-sittare"...och det flera av oss föräldrar till dessa barn har gemensamt (bland MYCKET annat) det är att då och då få höra från `dom som tror sig veta bättre`😪 *att det är ju bara att visa vem som bestämmer *det är faktiskt skolplikt *chokladbit när det inte är helg?!!! å så ser man i blicken på nämnda..att denne tycker att man ju är en sååå dålig mamma *gääääsp* säger jag bara alltså😫😪 
dessa personer tror att jag tydligen är helt dum i huvudet. tror inte hen att jag har försökt med "den vanliga" metoden, tror inte hen att jag har försökt med det ena och det andra?!!! 

näe...sen en bra tid tillbaka nu så har jag förstått att det är speciellt med vår lilla tjej......och i och med denna insikt, så gör jag allt i min makt för att du ska få ett bra liv här i denna värld du kommit till, med dom förutsättningarna DU har💚 
den är grym på många sätt men vi ska försöka att visa dig det ljusa i denna värld...💚
genomslaget som reportaget i kalla fakta fick, var mycket viktigt💚 OCH vi alla föräldrar (som trodde vi var ensamma om detta) vi insåg att vi inte var ensamma om att ens barn inte klarar av att vara i skolan... vi fann varandra genom detta och vi har full förståelse för varandra. för vi vet vad det handlar om. endast vi och våra barn vet vad som pågår innanför våra väggar hemma, och vad som pågår i vårat barns inre.

så kom ALDRIG igen och döm mig eller oss föräldrar till dessa barn..för du vet INGENTING förrens du har suttit i samma situation!! 
nog om det!! jag tror att jag inte behöver upprepa detta igen.
ingen kan säga nånsin igen hur dålig mamma jag är till mitt barn.

det vi däremot gör vi föräldrar till de barn som inte orkar....vi LYSSNAR på våra barn!
varje barn/varje individ är en vacker kristall för sig💖





klockren denna👆
speciellt viktigt budskap till de som inte fattar grejjen!!!!

hoppas vi föräldrar slipper höra mer trams från er nu!!

Vi, föräldrar till dessa barn...vi kämpar VARJE DAG med att få `livet att funka` för våra barn och övriga familjen. nu är ju samhället uppbyggt så att man skaaa jobba. det är i många avseenden viktigare än att må själsligt bra, vilket är riktig sorgligt!  och om ens barn stundtals inte klarar av att ens lämna huset...ja det är som ni förstår flera av oss föräldrar som inte kaaan jobba för att dom är hemma med sitt/sina barn. nu har jag ju turen på så vis att jag jobbar på mitt nattjobb och ängela låter mig sova någorlunda under förmiddagen. men flera av oss har fått gått av sitt jobb då barnet är `hemmasittare` och ekonomin blir ju såklart ansträngd för dessa. samhället är uppbyggt på detta vis och de som hamnar utanför den `normen` får "betala" på olika vis. på ett sätt så är samhället "ett fängelse" som styr oss alla mot ett och samma mål....inte mot VARJE INDIVIDS mål...förstår ni.......

hoppas att världen en dag....ser annorlunda ut än vad den gör idag.....!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar