söndag 17 mars 2019

Ja......

...detta är verkligheten  för många av oss föräldrar till barnen som inte klarar av att vara i skolan...vi är sååå många som sitter i samma båt😢uppskattningsvis uppåt 10 000 barn å familjer som är i denna sits från de 5500 i antal som de hittils DOKUMENTERAT.
det säger en heeel del om va fan vi håller på med egentligen!!!😠 de säger att skolan ska finnas för alla...men det känns som att dom visar totala motsatsen... inte ALLA, men de flesta av just "hemmasittare" (elever med ofrivillig frånvaro) har i någon form en NPF-diagnos enligt undersökningar som gjorts. 
vi som familj klarar oss hyfsat pga av att jag först å främst har ett NATT-jobb och jimmy dagjobb. men som det ser ut nu så är det så jag KAN jobba nu då hon inte är hos nån form av barnomsorg. så viii klarar oss så sett som det ser ut nu. men de som lever ensamstående och inte har någon som kan ta hand om sitt barn under den tiden som hen egentligen ska vara i skolan....och tänk dig själv..hen är ensam om att få in en inkomst och får endast vabba en viss tid.....ja....ni förstår ju vart det bär hän...det är mycket vanligt att det resulterar i utbrändhet och psykisk ohälsa😢 men vi alla som "sitter i båten" stöttar varandra till tusen💚 vi har varandra så sett och har FULL förståelse för varandra i det vi alla går igenom på ett eller annat sett💚 det värmer grymt mycket💚
vad gäller våran lilla ängel här hemma💖 så har vi nu berättat för henne om hennes diagnoser(adhd,autism) och det kanske låter lustigt...men hon verkade lättad.... såå många gånger har hon undrat varför hon har betett sig på ett visst vis, å nu kanske hon fick svaret på det..? hon verkade nästan "lättad" som sagt. hon verkade ta det bra. och att en av oss vuxna här hemma oxå har adhd är ju lite tryggt att veta oxå..att någon som står henne så nära oxå har en diagnos💚
sen känner jag att jag måste bara säga detta... att bilden av socialtjänsten har verkligen ändrats i mina ögon😊  ja...jag kan berätta....
-det är ju så att när ens barn inte är i skolan så måste dom enligt rutin, i ett visst steg i "frånvarotrappan" (då barnet har såpass mkt frånvaro) skicka en orosanmälan till socialtjänsten. och det har vi nästan alla i vår situation varit med om. och som fler av er vet, så har det ju alltid "klingat" illa när man pratar om den myndigheten som många kallar "soss". 
men jag och de flesta av de andra familjerna i "båten" har riktigt bra erfarenhet av dom💚 jag hade ingen aning om hur bra hjälp man kan få av dom...både i kampen mot sitt barns rättighet i skolan, till kontaktperson åt sitt barn och mycket,mycket mer💚kort å gott så finns dom där för en om man vill ha hjälp på olika sätt och vis. dom är verkligen på ens sida.. å det känns..💚 så FAKTISKT så har jag ändrat min åsikt om den myndigheten.. vi som är i den här utsatta-hamna-mellan-stolarna-situationen då det inte finns något stöd för oss föräldrar som lever med en"hemmasittare" så är det skönt med en myndighet som står på våran sida💚 för vi famijer går ju mot "strömmen"och det är ju iiiinte populärt i dagens vridna samhälle😪😛
men är samhället skapat på detta vis då får ni fanimej räkna med att det blir dessa konsekvenser oxå!

men kom ihåg detta...du, liksom jag har nog fått höra från någon olycklig människa nån gång att- socialtjänsten skulle inte gilla hur du uppfostrar ditt barn å BLA,BLA,BLA. som nåt hot ungefär..😫 själv har jag fått höra det efter min skilsmässa SÅKLART😉 och från människor som tillhör samma familj till den jag bröt förhållandet med...! men det var ju bevisligen från människor som inte vet vad socialtjänsten VERKLIGEN gör. dom finns ju där för oss som har hamnat i dessa utsatta situationer med våra älskade barn💚 så om DU ska hota igen😫😫😫så är denna myndighet inget ni behöver hota med. dom gör ju ett kanonjobb och stöttar oss till 200%!💪

så istället för att du engagerar dig så frikostigt på att anmärka på saker i våårt liv. så tycker jag att du ska fokusera på DITT liv och vad DEEET ger dig istället..!

för du....även om jag tycker både det ena och det andra om hur du/ni uppfostrar barnen så går ju inte jag på dig och anmärker hit å dit..eller hur👆 jag resonerar som så...att såtillvida det inte gäller liv eller död eller allvarliga saker...så lägger jag mig inte i hur du/ni uppfostrar era barn. även fast jag har haft mina åsikter inom mig om både det ena och det andra. det är ju ERAT VAL hur ni uppfostrar ERA barn. likväl som det gäller min egen familj här...att det är VÅRAT VAL hur vi väljer att leva och uppfostra vårat barn!

det enda som jag kan känna när människor beter sig så.....är att det visar att dom själva är olyckliga. tyvärr....och det är oxå sorgligt. men inget jag kan göra något åt.

-ni som genom mitt liv har betett er riktigt illa mot mig....jag ser rakt igenom er....... och låter det bara passera.....vilket gör att ni då inte dränerar min energi💚

ni är oxå en del av den jag är idag...just på det sättet att ni har stärkt mig.....till såvida att ingen längre kan "rubba" mig. 

så ja....jag kan bara säga....TACK även till er som vill mig illa och som har betett sig riktigt "smutsigt". 

ni har bara gjort mig starkare💚💚💚!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar