lördag 30 mars 2019

Vårat samhälle....

......jaaa....det kan man ha många åsikter om...det är ju bäst att fokusera på det positiva med med samhället!..för jag säger inte att ALLT är negativt! det FINNS medmänskliga människor här och var och myndigheter som sjukvården t.ex som i många fall är guld värda!💚

men sen finns det dom i samhället...flera av dom...som saknar denna medmänsklighet....dom som endast tänker regelmässigt och rutinmässigt😟 å detta jäkla bollande av ansvar mellan de olika myndigheterna!!!😠 och så är vi människor grymt duktiga på att skylla på varandra å lägga över ansvaret på en annan part för att slippa ansvaret själv!!

vart finns medmänskligheten och FÖRSTÅELSEN i många delar av samhället?!!!!! nääää!!! jag hör inte dit!! jag står däremot "utanför" och SER....vad som sker samt att min familj drabbas av det just nu!!   å jävlar i mig alltså.......nu är jag rak och konsiis....!!! och har ett jävla driv!!!💪

en gammal vän till mig...en klasskamrat från gymnasiet som har sett vad vi går igenom här hemma...hon skrev det för inte så jättelängesen, i en kommentar på social media... *anna....va en GRYM....mamma* å den kommentaren sitter faktiskt i mig ända sen dess...å jag fårstår preciiis vad hon menade med den kommentaren💚💪

å vi.....å alla andra familjer som just nu  är i samma och liknande sits som oss (med barn som inte klarar av att vara i skolan,( både npf-barn och nt-barn) alla vi är jag så sjukt stolt över!!! för det vi gör...det är att lyssna på våra barn och stöttar hen som just HEN behöver. vi alla "går emot normen", vi är annorlunda💚 dom därute som följer normen på olika sätt å vis...har inte nån som helst förståelse vad vi familjer faktiskt går igenom...å vad våra BARN går igenom. det är nånstans som att dom `säger till` oss att detta är inte okey.....vad är det för värld vi "lotsar in" dom i????? å här är jag allvarlig...det ÄR allvarligt😢😠😠 och barn ska medicineras med både det ena och det andra för att "passa in i samhället" så att dom passar in i samhällets "flow"  -jag är fast besluten i att inte ge min dotter adhd medicin t.ex. där ska samhället anpassa efter hennes behov istället för att proppa henne full med massa olika mediciner bara för att hon inte är som alla andra...NEJ!!!
 de mediciner som både hon och jag äter nu...det räcker med dom! 

Jag har levt en stoor del av mitt liv som annorlunda i mångas ögon...och nu lever jag i min underbara familj, där vi alla 3 är annorlunda...och det som jag visar ängela varje dag är, att hon är så underbar precis som HOOON är..och jag märker att mitt budskap till henne om att man inte ska bry sig om vad andra tycker och tänker om en`....har gått in💚 det är såå viktigt!!! man måste inte vara någon som man inte är...för att passa in i samhället! 

istället....så ska man växa som den egna "blomma" man är💚 å ingen "blomma" är den andra lik...alla har vi olika färger på våra "blommor"......💚💖

LÅT ALDRIG DEN "BLOMMAN" VISSNA......LOVA MIG DET...OKEY!!!!!!!!!💚