lördag 2 mars 2019

Ljusare....

...både i sinnet och ute💚 vi är klara med far mins lägenhet nu💪😍😍riktigt GÖÖTT!😊 besiktningen gick igenom och pappa trivs i sin nya lägenhet med näääästan😉sjöutsikt😉
och det som är sååå skönt oxå är att trots att promenaden blir senare  på dagen så är det dagsljus💚💚💚totte är med på nästan varje promenad, vår lilla plutt💕
och jag har idag lagt undan den tjocka högen som varje dag ligger på köksbordet och påminner mig om vad jag behöver och måste göra om vardagseftermiddagarna..  jag brukar säga det nu att jag har heltidsjobb på ett sätt. då jag jobbar mina 60% på NWT och när jag har sovit färdigt sen på dagen så ägnas eftermiddagen (förutom hushållssysslor, matlagning (har förövrigt fått SUPERDILLE på sötpotatis som jag tillagar i ugn med olivolja å kryddor gott som F-N😍), promenaden och hjälpa lillan...) så ja...det administrativa som högen på bordet innehåller gör att jag har något att göra hela tiden under vardagarna😡 
och jag har sagt det att när vi är klara med farens lägenhet så tänker jag lägga undan "måste-göra-skolupppgifter-pappersomskagörasåskickas-ålistoråintyg-högen in på "kontoret" när helgen kommer. att bara få ha 2-3 dagar när man kan få vara....inte tänka på vare sig krav, måsten eller förväntningar..

så det var så skönt att lägga in den högen i shiffånjen förut å bara starta helgen helt enkelt och slippa tänka på något annat😊 
vi har precis fått reda på att en nära vän till ängela, inte heller mår bra av att vara i skolan😢 och det är oxå en av hennes mest förstående vänner då denna tjej har fått uppleva snartlikt vad ängela har fått uppleva..😢 ängela har aldrig blivit dömd av henne. hon är oxå en helt underbar tjej och hennes mamma är en fin vän till oss💚 det var nu i veckan som vi fick reda på att även hon är hemma från skolan. sååå skönt för ängela och hennes vän att dom har förståelse för varandra i det dom är i nu💚💜💚 och hennes mamma är helt fantastisk och har den åsikten att hon som mamma till sitt barn, känner sitt barn bättre än någon annan och att hennes barns mående går före allt annat som tillexempel SKOLPLIKTEN😠

och jag måste faktiskt säga detta....att hur dumma i huvudet är vi EGENTLIGEN?!... här går många av oss vuxna och nästan trasas sönder av krav, tid och pengar som präglar en stor del av våra liv och i samhället...och ändå så har vi bestämt att VÅRA BARN SKAAA FRÅN 6ÅRS!!!!ÅLDER GÅ I SKOLAN och det är ett KRAV det finns en SKOLPLIKT i vårt samhälle. som SKA följas!! hör ni hur det låter??...
alltså....REDAN vid en tidig ålder så ger vi våra barn ETT MÅSTE!!!!! REDAN vid såå tidig ålder så "visar" vi dom vägen till "våran vuxna värld" 

och tänk nu efter......ATT VAD ÄR DET VI VISAR VÅRA BARN FÖR VÄRLD😠😢????????
TÄNK VERKLIGEN EFTER!!!!!

så jag säger det igen...det VIKTIGASTE är våra barns HÄLSA och MÅENDE å inte skolPLIKTEN!!! 

INGEN!!! annan, mer än du känner ditt barn allra bäst!!💖


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar