lördag 13 april 2019

Envis som skammen...

...ä ju jag som ni vet😉 vi brukar ju ofta gå promenaden över gärdet bort till dammen, å där brukar jag låta tiger löpa fritt bl.annat💚 MEN så nu i år då..så bestämde sig bonden för att plöja hela det fältet eklart😠grrrr...😉 så varje gång jag gått förbi där en tid nu, så muttrar jag lite för mig själv😒 men så häromdagen....då jäklar så bestämde jag mig för att..kan vi inte gå rakt över utan av bryta benen av oss på den plöjda åkern...så bestämde jag mig helt sonika för att vi går helt enkelt RUNT den pjöjda åkern😊
sagt å gjort så vandrade vi på...å vi tog oss näääästan hela vägen runt, då terrängen blev för svår. men väl framme vid dammen så tyckte tiger att det var dax för ett dopp😉 kallt...BRRRR😓 men som tur var så hade vi här inte långt hem..så vi kom fort hem så jag kunde svepa om honom med gossiga handukar för att sen komma in i värmen💚
..det där mä att hitta pinnar under ytan...😄 ser ut som han har fått mä sig en hel sjok mä gräs här oxå😉
💚vååår.....
å den mindre tjärnen/dammen som ligger ett stenkast från våran stuga, den har han oxå premiärdoppat i😃