söndag 21 april 2019

Påsken 2019...

...den har varit lugn och skön💚 å såå behövlig...all vila vi kan få suger vi in så mycket vi kan som ni kanske förstår..
i år så hade "påskharen" bett ängela att följa detta snöret som då skulle leda henne till påskägget😊
under snörets väg så fanns detta kort uppsatt med en busig påskhares ord på😉
när hon sen skulle fortsatt att följa snöret så skulle hon kommit till "studsmatte-gärdet" där "påskharen" hade lagt det stora påskägget som i ett bo i fjolårsgräset😍

-varför jag skriver i "skulle-hon-kommit" termen är för att morgonen blev inte som "påskharen" tänkt sig... 

ängela hade sett fram mot påskharens ankomst som tidigare år💚 men denna morgonen startade inte bra för henne😢 det började som vanligt med att hon ropade på mig...å jag tänkte att hon har nog inte sett kortet med snöret ännu. jag gick in till henne å ser att hon sitter vid skrivbordet å därmed har sett det. jag märker att hon är i det läget då det inte är långt ifrån ett utbrott....jag vill inte gå in mer på det här...för det var jobbigt både för henne och mig....speciellt när hon inte vet efteråt vad det är hon har sagt...och varför hon mådde så just där..det vet vi inte...men det kan säkert räcka med att hon kan ha drömt lr har kommit att tänka på något som är jobbigt för henne. idag så fick hon reda på att hennes farfar har gått bort😢..jag vet inte om hon på något sätt (kanske via social media) redan tidigare hade på något sätt fått aningar om att farfar hade gått bort? det kan räcka med att hon tänker på något eller någon som gör henne ledsen. hon har alltid varit en känslig själ min lilla älskade...💖

men iallafall så fick jimmy gå ut och hämta ägget till slut så hon fick det i sin hand iallafall💛 hon kämpar på varje dag vår lilla tjej💪💖

under påskaftonskväll så gick jag å jimmy å tiger en kvällspromenad💚 å jag hade tänt upp huset redan innan, så det var riktigt mysigt att komma tillbaka till stugan med alla myslampor tända😍