lördag 6 april 2019

Aldrig mer.....

så ska jag döma innan jag verkligen vet hur det är att vara i en specifik situation...jag menar....innan jag själv blev mamma för 9år sen så var jag ju rätt så bra på att tycka att *men det där är ju fel, så kan ni ju inte uppfostra era barn, jag ska minsann inte uppfostra mitt barn så osv,osv

och man hade även sina åsikter om när barn inte skötte sig på olika sätt å vis....man tänkte många gånger att det dääär är helt klart föräldrarnas fel, å man tyckte synd om barnen osv...

men idaaaag så vet jag faaan bättre än att döma någoon innan jag verkligen veeeet hur det faktiskt ääär att vara i nämnd situation!!!  idag t.ex, så är  jag själv mamma till ett barn med NPF, jag är mamma till ett barn som pga sin funktionsnedsättning inte klarar av sin skolgång. och jag veeeet och är helt säker på att nu finns det människor dääärute som dömer ut oss föräldrar till dessa barn. och där dessa dömande människor är nu....där var jag själv för flera år sen.

det jag har lärt mig på vägen är att man ska ALDRIG döma någon!!! innan man VERKLIGEN vet vad denne/dessa går igenom!!!!!

så du/ni därute som ens skulle våga påstå att vi (som sitter i våran båt) är dåliga föräldrar....TÄNK OM OCH TÄNK RÄTT

ni vet faktiskt INTE ALLS ÖVERHUVUDTAGET vad ni pratar om!!!

döm ALDRIG någon innan du själv vet hur det är att vara i nämnda situation!!!!

ps.liten har sovit i flera hela nätter nu😊 underbart att  få uppleva hela dagar igen😊 å framförallt morgnar💚💚💚