lördag 18 maj 2019

Kontrasten......

...jag kände när jag kom ner till "mitt andra hem"💚 den kontrasten är stor...där nere blev jag bara...anna.... jag var inte behövd, inga måsten å absolut inga som helst krav! jag kunde ta varje stund och dag preciiiis som den kom💚 missförstå mig verkligen inte...jag fullkomligt ÄÄÄLSKAR min familj å våra djur här hemma💖 men ibland så MÅSTE jag bara ladda mina batterier!...

många gånger så önskar jag att jag var barn igen....då jag känner att jag inte passar in i denna kravfyllda värld...MEN nu ÄÄÄR jag här som "vuxen människa" och måste helt enkelt bara göra det bästa jag kan för att ändå "blomma". 
jag visar min dotter vad som verkligen är viktigast i livet och ger henne ändlöst mycket kärlek💖 jag försöker att visa henne vägen att "gå genom denna värld..detta liv"...att lyssna till sitt hjärta bl.annat💚 jag kan ju inte bara ge upp för att jag tycker att denna värld kan vara hemsk i många fall...det jag KAN göra är att visa det LJUSA i denna värld för henne.. men är tyvärr oxå tvungen att berätta lite om det mörka oxå, men ger henne då samtidigt verktyg till att hantera dessa personer/situationer...💚

denna helg var som alla andra gånger när jag åker ner....ALLDELES UNDERBAR💖💚💖
tiden spenderades i linas hem i rörum å runtekring i österlen💚
"min" finaste vän, och konstär😍💚💖
vi åker ALLTID till kafe annorlunda utanför kivik😍
å vi tar oss ALLTID ner till havet....."mitt älskade hav"💖💚💖
lina...å havet....💕


...med stenshuvud längre bort💚




kvällspromenad kring linas hem💚
ska erkänna att när vi gick den här promenaden så började det skymma, å det är gryyymt😂😉 mycket vildsvin där nere i skåne så man går ju därinne i skogen lite på egen risk😉 speciellt när lina berättar att hon haaar stött på "fru vildsvin" under just denna promenaden för inte sålängesen å det slutade med att hon fick klättra upp i närmaste träd😂 å där fick hon sitta en stund..😉😂😓
å hääär hör jag...vad jag tror..är vildsvin...å går med raska steg mot lina samtidigt som jag tar kort, därav denna bild ovan😂...men erhmmm...det var visst en...gås jag hörde....hehe😂😛 å jaaag ska vara fågelskådare....hahaha😂
dock såg vi vart vildsvinen hade varit framme om man säger så..😲😲dom hade bökat upp rejääält stora ytor på här å där😲
vi två alltså💚 det behövs ibland inte ens ord....vi förstår varandra ändå....💖💚




💚💚💚💚

...att få känna sanden igen under fötterna💚😍

min vackra vän😍
ek bladen börjar äntligen slå ut😍
vi ses snart igen skåneland å österlens slätter....kanske om bara någon månad igen😃😍💚